Detailed Information on Publication Record
2024
TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ
SLOVÁČEK, Petr and Edita ONDŘEJOVÁBasic information
Original name
TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ
Name in Czech
TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ
Name (in English)
TRANSGENERATIONAL LEARNING IN PHILOSOPHY, IN MODERN HUMAN SCIENCES, AND IN THE LIVES OF OUR STUDENTS
Authors
SLOVÁČEK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Edita ONDŘEJOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Media4u Magazine, 2024, 1214-9187
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords (in Czech)
transgenerační učení; filozofie; moderní vědy; drama; spolupráce
Keywords in English
transgenerational learning; philosophy; modern sciences; drama; collaboration
Tags
Tags
Reviewed
Changed: 4/3/2025 12:16, Ing. Lucie Chmelařová
V originále
Autoři zkoumají transgenerační učení z pohledu dějin filosofie a moderních věd o člověku. Kontrastují přístupy Platóna a Aristotela k obsahům, nástrojům a cílům tohoto učení. Opírají se o poznatky neurověd, psychologie a antropologie, a empiricky zkoumají názory studentů na hodnocení a podmínky transgeneračního učení.
In English
The authors examine transgenerational learning from the perspective of the history of philosophy and modern human sciences. They contrast Plato's and Aristotle's approaches to the content, tools, and goals of this learning. They draw on insights from neuroscience, psychology, and anthropology, and empirically study students' views on the evaluation and conditions of transgenerational learning.