J 2024

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

SLOVÁČEK, Petr and Edita ONDŘEJOVÁ

Basic information

Original name

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

Name in Czech

TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ

Name (in English)

TRANSGENERATIONAL LEARNING IN PHILOSOPHY, IN MODERN HUMAN SCIENCES, AND IN THE LIVES OF OUR STUDENTS

Authors

SLOVÁČEK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Edita ONDŘEJOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Media4u Magazine, 2024, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

URL

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

transgenerační učení; filozofie; moderní vědy; drama; spolupráce

Keywords in English

transgenerational learning; philosophy; modern sciences; drama; collaboration

Tags

RIV25

Tags

Reviewed
Changed: 4/3/2025 12:16, Ing. Lucie Chmelařová

Abstract

ORIG EN

V originále

Autoři zkoumají transgenerační učení z pohledu dějin filosofie a moderních věd o člověku. Kontrastují přístupy Platóna a Aristotela k obsahům, nástrojům a cílům tohoto učení. Opírají se o poznatky neurověd, psychologie a antropologie, a empiricky zkoumají názory studentů na hodnocení a podmínky transgeneračního učení.

In English

The authors examine transgenerational learning from the perspective of the history of philosophy and modern human sciences. They contrast Plato's and Aristotle's approaches to the content, tools, and goals of this learning. They draw on insights from neuroscience, psychology, and anthropology, and empirically study students' views on the evaluation and conditions of transgenerational learning.
Displayed: 9/3/2025 22:27