J 2024

Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná

SALAT, Dominik

Basic information

Original name

Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná

Name in Czech

Podporuje podnikatelské vzdělávání start-upového ducha studentů? Případová studie Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné

Authors

SALAT, Dominik (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta academica karviniensia, Karviná, 2024, 1212-415X

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

Keywords (in Czech)

vzdělávání; podnikání; osobnost; psychologický test

Keywords in English

education; entrepreneurship; personality; psychological test

Tags

Tags

Reviewed
Changed: 3/3/2025 10:50, Ing. Dominik Salat

Abstract

V originále

Entrepreneurship has a very complex culture content where people are given demanding tasks and responsibilities. For many individuals, this culture is not easy to adopt. There are various forms of support has been created for those interested. One of them is the entrepreneurship education offered to students at the School of Business Administration in Karviná. Within the process of the entrepreneurship course, students gaining professional knowledge followed by personality type through a standardized psychological test. This innovative step would help them how to use this knowledge. The aim of this paper is to introduce the typology of students in the entrepreneurship course within the comparison of the personality typology from a population of real entrepreneurs. In fact, the results show that the students' typology is very different from that of real entrepreneurs. Those results can have an impact on the decision to enter the business and subsequently on the business performance as well or to innovate business courses.

In Czech

Podnikání má velmi složitý kulturní obsah, kdy jsou lidem svěřovány náročné úkoly a odpovědnosti. Pro mnoho jednotlivců není snadné tuto kulturu přijmout. Pro zájemce byly vytvořeny různé formy podpory. Jednou z nich je podnikatelské vzdělávání nabízené studentům na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. V rámci kurzu podnikání studenti získávají odborné znalosti a následně typ osobnosti prostřednictvím standardizovaného psychologického testu. Tento inovativní krok by jim měl pomoci, jak tyto znalosti využít. Cílem tohoto příspěvku je představit typologii studentů v kurzu podnikání v rámci srovnání typologie osobnosti z populace reálných podnikatelů. Výsledky totiž ukazují, že typologie studentů se od typologie skutečných podnikatelů velmi liší. Tyto výsledky mohou mít vliv na rozhodování o vstupu do podnikání a následně i na výkonnost podniku nebo na inovaci podnikatelských kurzů.