2024
Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná
SALAT, DominikZákladní údaje
Originální název
Does Enterpreneurial Education Support Start-up Spirit of Students? Case of the School of Business Administration in Karviná
Název česky
Podporuje podnikatelské vzdělávání start-upového ducha studentů? Případová studie Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné
Autoři
SALAT, Dominik (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Acta academica karviniensia, Karviná, 2024, 1212-415X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/24:A0000514
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova česky
vzdělávání; podnikání; osobnost; psychologický test
Klíčová slova anglicky
education; entrepreneurship; personality; psychological test
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2025 10:50, Ing. Dominik Salat
V originále
Entrepreneurship has a very complex culture content where people are given demanding tasks and responsibilities. For many individuals, this culture is not easy to adopt. There are various forms of support has been created for those interested. One of them is the entrepreneurship education offered to students at the School of Business Administration in Karviná. Within the process of the entrepreneurship course, students gaining professional knowledge followed by personality type through a standardized psychological test. This innovative step would help them how to use this knowledge. The aim of this paper is to introduce the typology of students in the entrepreneurship course within the comparison of the personality typology from a population of real entrepreneurs. In fact, the results show that the students' typology is very different from that of real entrepreneurs. Those results can have an impact on the decision to enter the business and subsequently on the business performance as well or to innovate business courses.