2025
A decision support model for online marketing investment decisions
WALECZEK ZOTYKOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
A decision support model for online marketing investment decisions
Autoři
Vydání
International Journal of Management and Decision Making, 2025, 1462-4621
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Klíčová slova anglicky
COVID-19 pandemic; decision support; e-commerce; changes in shopping behaviour; online marketing; regression modelling; search engines; simulation; small and medium companies; social networks.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2025 11:50, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
This study provides a decision support model for starting e-commerce projects. The proposed model uses individual tips from online marketing activities for investment decisions in online marketing using profit simulation and modelling. An e-shop was established and operational in 2022. The coronavirus pandemic (COVID-19) had a wide-ranging effect on e-commerce, technology, business, travel, and the economy. Regression analysis was used to investigate the viability of e-commerce projects considering seasonal trends. The proposed decision support, along with its assessment model and fine-tuning procedures, is described in this study.