J 2025

A decision support model for online marketing investment decisions

WALECZEK ZOTYKOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

A decision support model for online marketing investment decisions

Vydání

International Journal of Management and Decision Making, 2025, 1462-4621

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Klíčová slova anglicky

COVID-19 pandemic; decision support; e-commerce; changes in shopping behaviour; online marketing; regression modelling; search engines; simulation; small and medium companies; social networks.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2025 11:50, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

This study provides a decision support model for starting e-commerce projects. The proposed model uses individual tips from online marketing activities for investment decisions in online marketing using profit simulation and modelling. An e-shop was established and operational in 2022. The coronavirus pandemic (COVID-19) had a wide-ranging effect on e-commerce, technology, business, travel, and the economy. Regression analysis was used to investigate the viability of e-commerce projects considering seasonal trends. The proposed decision support, along with its assessment model and fine-tuning procedures, is described in this study.