J 2025

Conceptualization of the Learning Region: Evolution of the Approach and Theoretical Foundations

GLACOVÁ, Karin

Základní údaje

Originální název

Conceptualization of the Learning Region: Evolution of the Approach and Theoretical Foundations

Autoři

GLACOVÁ, Karin

Vydání

Acta academica karviniensia, Karviná, Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta. 2025, 1212-415X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50201 Economic Theory

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

DOI

https://doi.org/10.25142/aak.2025.004

Klíčová slova anglicky

conceptualization; knowledge economy; learning region; regional development

Příznaky

Recenzováno

Návaznosti

SGS/23/2024, projekt VaV.
Změněno: 12. 8. 2025 00:14, Ing. Karin Glacová

Anotace

V originále

This article explores the concept of the learning region, focusing on its development and theoretical foundations. Through a literature review, it outlines the evolution of the learning region theory in relation to earlier related concepts and highlights current challenges. The following section deals with the theoretical foundations and also uses a synthesis to point out a typology of learning regions according to focus and management style.
Zobrazeno: 5. 11. 2025 22:10