Informační systém SU

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. DINIĆ, Bojana M., Bojana BODROŽA, Roman ŠPERKA, Radka BAUEROVÁ, Veronika KOPŘIVOVÁ, Darko HINIĆ a Zrinka PUHARIĆ. A Cross-National Perspective of Prejudice-Based Cyberbullying and Cybervictimisation. Online. In Hildegunn Fandrem, James O’Higgins Norman. International Perspectives on Migration, Bullying, and School. 1. vyd. London: Routledge, 2024, s. 90-107. International Perspectives on Migration, Bullying, and School. Implications for Schools, Refugees, and Migrants. ISBN 978-1-032-57133-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003439202.
      URL
      Název anglicky: A Cross-National Perspective of Prejudice-Based Cyberbullying and Cybervictimisation
      RIV: Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Šperka, Roman (703 Slovensko, garant, domácí) -- Bauerová, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: prejudice-based; bullying; cyberbullying; cybervictimisation; cross-national
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D., učo 18157. Změněno: 18. 11. 2024 17:50.
    2. STOKLASA, Michal a Veronika KOPŘIVOVÁ. E-marketing: Distanční studijní opora. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
      Změnil: Ing. Robert Kempný, učo 19500. Změněno: 13. 2. 2024 22:21.
    3. KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁ. Fear of Missing out and Its Impact on Consumer Decision Making in Relation to Product Purchases in the Metaverse. Central European Business Review. 2024, roč. 13, č. 4, s. 21-37. ISSN 1805-4854. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.361.
      Webová adresa článku
      RIV: Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) -- Bauerová, Radka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: metaverse; fear of missing out; purchasing

      Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 15. 11. 2024 11:12.
    4. BAUEROVÁ, Radka, Halina STARZYCZNÁ a Veronika KOPŘIVOVÁ. Obchodní operace: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
      čeština. Česká republika.
      Změnil: Ing. Robert Kempný, učo 19500. Změněno: 27. 9. 2024 16:38.

    2023

    1. BAUEROVÁ, Radka a Veronika KOPŘIVOVÁ. Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue? Acta academica karviniensia. Karviná: SU OPF, 2023, roč. 23, č. 2, s. 18-35. ISSN 1212-415X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2023.012.
      Odkaz na článek
      Název anglicky: Preventing Cyberbullying: What Is the Parental Role in this Issue?
      RIV/47813059:19520/23:A0000407 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Bauerová, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: cyberbullying; online behaviour; parental control; secondary school students

      Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 15:40.
    2. KOPŘIVOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights. Communication Today. Trnava: Univerzita svatého Cyrila a Metoděje Trnava, 2023, roč. 14, č. 2, s. 122-139. ISSN 1338-130X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.2.9.
      Domovská stránka časopisu
      RIV/47813059:19520/23:A0000411 Článek v odborném periodiku. angličtina. Slovensko.
      Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Millennials;brands;exploratory factor analysis;cluster analysis;segmentation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 1. 4. 2024 15:14.

    2022

    1. BAUEROVÁ, Radka, Tereza IKÁŠOVÁ, Veronika KOPŘIVOVÁ, Tomáš PRAŽÁK a Michal STOKLASA. What Cognitive Biases Attack Potential Customers in User Reviews the Most? Acta academica karviniensia. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2022, roč. 22, č. 1, s. 5-21. ISSN 1212-415X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2022.001.
      Odkaz na webovou stránku, ze které je dostupný plný text článku
      Název anglicky: What Cognitive Biases Attack Potential Customers in User Reviews the Most?
      RIV/47813059:19520/22:A0000346 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Bauerová, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Ikášová, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Pražák, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Stoklasa, Michal (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: apophenia; authority bias; bandwagon effect; e-shops; negativity effect; online reviews; processing difficulty effect; story bias
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 30. 12. 2022 14:39.

    2021

    1. BAUEROVÁ, Radka a Veronika BRACINÍKOVÁ. Customer’s Choice of Purchasing Channel: Do Channel Characteristic, Brand, and Loyalty Matter When Shopping in Hybrid Retailers? Sustainability (Switzerland). 2021, roč. 13, č. 5, s. 1-18. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su13052453.
      Webová stránka, ze které je dostupný plný text článku
      RIV/47813059:19520/21:A0000197 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Bauerová, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: purchase channel; online shopping; consumer behavior; customers’ choice; omnichannel; sustainability; brand; loyalty

      Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 12. 4. 2022 14:18.
    2. KOPŘIVOVÁ, Veronika, Tereza IKÁŠOVÁ a Dominik ŠVARC. Is the Future of Non-Skippable Ads Shining Bright?. Online. In doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD., Ing. Zuzana Bezáková, PhD., PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA. Conference Proceedings from International Scientific Conference „Marketing Identity 2021: New changes, new challenges“. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2021, s. 336-344, 744 s. ISBN 978-80-572-0220-2.
      URL
      RIV/47813059:19520/21:A0000350 Stať ve sborníku. angličtina.
      Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Ikášová, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Švarc, Dominik (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Brand; Consumer Behaviour; Generation Z; Marketing Communication; Non-skippable Ads;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D., učo 29255. Změněno: 31. 12. 2022 23:50.
    3. KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁ. Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials? Forum Scientiae Oeconomia. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2021, roč. 9, č. 3, s. 43-57. ISSN 2300-5947. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.23762/FSo_VoL9_no.
      Webová adresa ukazující na text publikace
      RIV/47813059:19520/21:A0000225 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Kopřivová, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) -- Bauerová, Radka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Consumer behaviour; exploratory factor analysis; marketing communications; Millennials

      Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 21. 4. 2022 13:20.

    2020

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations. Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020, roč. 28, č. 1, s. 29-42. ISSN 1211-555X.
      URL
      Název česky: Význam značky pro spotřebitele z pohledu různých generací
      Název anglicky: Brand Meaning for Consumers from Dissimilar Generations
      RIV/47813059:19520/20:A0000137 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, garant, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: attitudes;branding;brand equity;degree of identification;generation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D., učo 21353. Změněno: 22. 9. 2020 11:23.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Clustering of Millennials by Brand Perceptions in Relation to Demographic Factors. Central European Business Review. 2020, roč. 9, č. 5, s. 63-80. ISSN 1805-4854. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.253.
      URL
      RIV/47813059:19520/20:A0000161 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: brand perceptions;generation;Millennials

      Změnila: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D., učo 21353. Změněno: 4. 3. 2021 09:23.

    2019

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina, Martin KLEPEK, Halina STARZYCZNÁ, Michal STOKLASA, Radka BAUEROVÁ, Veronika BRACINÍKOVÁ, Adéla LANGEROVÁ a Radka KUBALOVÁ. Akceptace technologie z pohledu marketingových nástrojů. 1. vydání. Praha: Professional Publishing s.r.o., 2019, 152 s. ISBN 978-80-88260-36-3.
      Název anglicky: Technology acceptance in the context of marketing tools
      RIV/47813059:19520/19:A0000032 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Klepek, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Starzyczná, Halina (203 Česká republika, domácí) -- Stoklasa, Michal (703 Slovensko, domácí) -- Bauerová, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Braciníková, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Langerová, Adéla (203 Česká republika, domácí) -- Kubalová, Radka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: CRM; generation; SME; WPDCA method; Millennials; online shopping; TAM model; brand
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D., učo 21353. Změněno: 13. 12. 2019 17:51.
    2. KLEPEK, Martin a Veronika BRACINÍKOVÁ. Design a správa webové stránky: Distanční studijní text. Karviná, 2019, 168 s. ISBN 978-80-7510-375-8.
      Název česky: Design a správa webové stránky: Distanční studijní text
      čeština.
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 16. 3. 2020 13:28.
    3. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina a Veronika BRACINÍKOVÁ. Komunikační a prezentační dovednosti: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná: SU Opava, OPF Karviná, 2019, 195 s. ISBN 978-80-7510-371-0.
      Název česky: Komunikační a prezentační dovednosti: Distanční studijní text
      Název anglicky: Presentation and communication skills: Distance learning study materials
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: verbal communication; nonverbal communication; business meeting;personality; team communication; media relations; crisis communication; CRM; internal marketing; international market; data visualization; communication in English
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 23. 3. 2020 08:52.
    4. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour. Online. In Prof. Ing. Alená Kusá, PhD., Prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., Mgr. Zuzana Bučková, PhD. Conference Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2019 – Offline is the new online. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2019, s. 439-454. ISBN 978-80-572-0038-3.
      URL
      Název anglicky: Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour
      RIV/47813059:19520/19:A0000102 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Consumer Behaviour; Demographic Segmentation Criteria; Millennials; Mobile Usage; Psychographic Segmentation Criteria; Segmentation

      Změnila: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D., učo 21353. Změněno: 28. 2. 2020 19:30.
    5. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic. Online. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková and R. Dolák (eds.). 2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: SU Opava, OPF Karviná, 2019, s. 42-51. ISBN 978-80-7510-339-0.
      Název anglicky: The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic
      RIV/47813059:19520/19:A0000030 Stať ve sborníku. angličtina. Česká republika.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Millennials; generation; sense; sensibility;brand
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 7. 5. 2020 12:28.

    2018

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Technological Skills Across Generations. Online. In Conference Proceedings from 18th Scientific Conference: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: University of Žilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics, 2018, s. 2000-2006. ISBN 978-80-8154-249-7.
      Název anglicky: Technological Skills Across Generations
      RIV/47813059:19520/18:00011092 Stať ve sborníku. angličtina.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Millennials; Generation X; Baby boomers; Technology

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 21. 11. 2019 15:04.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. THE CONNECTIONS BETWEEN BRANDS AND DIFFERENT GENERATIONS. Online. In Proceedings of 11th International Scientific Conference KARVINÁ PH.D. CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMICS. Karviná: OPF Karviná, 2018, s. 1-7. ISBN 978-80-7510-322-2.
      Název anglicky: THE CONNECTIONS BETWEEN BRANDS AND DIFFERENT GENERATIONS
      RIV/47813059:19520/18:00011193 Stať ve sborníku. angličtina.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Brand; Brand Identification; Consumer; Generations; Marketing Communication.

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 21. 11. 2019 15:05.

    2017

    1. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Important Steps of Managing the Strong Brand Identity. Online. In Proceedings of 10th International Scientific Conference "Karviná Ph.D. Conference on Business and Economics. Karviná: OPF Karviná, 2017, s. 13-30, 17 s. ISBN 978-80-7510-265-2.
      Název anglicky: Important Steps of Managing the Strong Brand Identity
      RIV/47813059:19520/17:00010905 Stať ve sborníku. angličtina.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Brand Values; Segmentation; Targeting; Positioning

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
    2. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. Marketing mix of financial services from the customers´ perspective. Forum Scientiae Oeconomia. 2017, roč. 5, č. 4, s. 35-48, 13 s. ISSN 2300-5947.
      Název anglicky: Marketing mix of financial services from the customers´ perspective
      RIV/47813059:19520/17:00010907 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: marketing; marketing mix "5C"; financial services; primary marketing research.

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
    3. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. PERCEPTIONS OF CZECH MILLENNIALS' MEDIA CONSUMPTION AND COMMUNICATION MEANS. In MARKETING IDENTITY - online rules - part II. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoděje, Trnava, 2017, s. 16-28. ISBN 978-80-8105-918-6.
      Název anglicky: PERCEPTIONS OF CZECH MILLENNIALS' MEDIA CONSUMPTION AND COMMUNICATION MEANS
      RIV/47813059:19520/17:00011018 Stať ve sborníku. angličtina.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: millennials; communication means; media consumption; use of technology

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:58.
    4. BRACINÍKOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ. The Concept 5C of Tactical Marketing in Financial Services. In Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: OPF Karviná, 2017, s. 36-47. ISBN 978-80-7510-243-0.
      Název anglicky: The Concept 5C of Tactical Marketing in Financial Services
      RIV/47813059:19520/17:00010861 Stať ve sborníku. angličtina.
      Braciníková, Veronika (703 Slovensko, domácí) -- Matušínská, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: marketing; marketing mix "5C"; financial services; primary marketing research

      Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 7. 2. 2020 10:57.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 21:00