Your selection contains 89 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. HOŠKOVÁ, Jaroslava. Cizojazyčná příprava AJ 3: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024. ISBN 978-80-7510-582-0.
    2. GAWLASOVÁ, Eva. Cizojazyčná příprava AJ 4: Distanční studijní text. 2024.
    3. CHYLKOVÁ, Martina. Cizojazyčná příprava AJ1: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
    4. KARPETA, Janusz and Martina CHYLKOVÁ. Cizojazyčná příprava AJ2: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
    5. KAJZAR, Patrik and Martina CHYLKOVÁ. Intercultural Communication: Distance learning study materials. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
    6. KOSTKOVÁ, Miroslava and Halina STARZYCZNÁ. Marketing cestovního ruchu 2. rozšířené vydání: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.
    7. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Patrik KAJZAR. Společenský a diplomatický protokol: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024, 184 pp. ISBN 978-80-7510-587-5.
    8. PELLEŠOVÁ, Pavlína, Patrik KAJZAR, Miroslava KOSTKOVÁ and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. The Quality of Services from the Hotel Gong Staff's Perspective: A Case Study from Moravian Silesian region, Czech republic. Online. 9th. 2024.
    9. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. USE AND MEANING OF THE WEB PORTAL ´KURZURLAUB.AT´ FOR PROMOTING ACCOMMODATION SERVICES. Online. In Dr hab. Izabela Michalska Dudek, p rof. UEW, Dr hab. Piotr Gryszel, prof. UEW. 11TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM “Tourism in times of dynamic changes in the environment”. Jelenia Gora: Wroclaw University of Economics and Business Wrocław 2023, 2024, p. 11-21. ISBN 978-83-67899-21-5.

    2023

    1. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. Creation of Cultural Values in Communication as a Challenge for Czech Beer Brands. Acta academica karviniensia. Karviná, 2023, vol. 23, No 1, p. 5-18. ISSN 1212-415X.
    2. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland. Online. In Scholz, Petr. Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“ Recenzovaný sborník z mezinárodní konference Jihlava 15. března – 16. března 2023. Jihlava: VŠp Jihlava, 2023, p. 32-41. ISBN 978-80-88064-68-8.
    3. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. Gastronomy trends as a strategic factor in customer satisfaction management. Folia Geographica. Prešov: University of Prešov, Slovakia, 2023, vol. 65, No 2, p. 5-30. ISSN 1336-6157.
    4. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Izabela MICHALSKA DUDEK. HISTORY OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM" (HISTORY OF THE INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE “CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM”). Online. In Dr hab. Izabela Michalska Dudek, prof. UEW, Dr hab. Piotr Gryszel, prof. UEW. 11TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOTEL AND TOURISM “Tourism in times of dynamic changes in the environment”. Wroclaw University of Economics and Busi: Wroclaw University of Economics and Business, 2023, p. 5-11. ISBN 978-83-67899-21-5.
    5. KOSTKOVÁ, Miroslava. Mezinárodní gastronomie (International gastronomy). Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2023, 199 pp. ISBN 978-80-7510-545-5.
    6. KAJZAR, Patrik. Selected trends of tourism between 2017 – 2021: the case study of Moravian – Silesian region. Acta Oeconomica Universitatis Selye. 2023, vol. 12, No 1, p. 28-36. ISSN 1338-6581.
    7. KAJZAR, Patrik and Ladislav MURA. Survey of Consumer Behaviour in Selected International Catering Establishments in Czechia. Communication Today. 2023, vol. 14, No 2, p. 196-209. ISSN 1338-130X. Available from: https://dx.doi.org/10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.2.13.
    8. KOSTKOVÁ, Miroslava, Klára VÁCLAVÍNKOVÁ and Pavlína PELLEŠOVÁ. Sustainability and Environmental Issues in Accommodation Facilities in the MoravianSilesian. RegionCzech Hospitality and Tourism Papers. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2023, vol. 2023, 19 (37), p. 30-40. ISSN 2571-0389.
    9. KAJZAR, Patrik and Hanne-Lore BOBÁKOVÁ. The importance of social behavior in the tourism - a case study from Karvina, Moravian-Silesian Region, Czechia. International journal of innovative research and scientific studies. Innovative Research Publishing, 2023, vol. 6, No 3, p. 694-701. ISSN 2617-6548. Available from: https://dx.doi.org/10.53894/ijirss.v6i3.1794.
    10. KOSTKOVÁ, Miroslava. Udržitelný cestovní ruch a environmentální aspekty podnikání v ubytovacích službách (Sustainable tourism and environmental aspects of business in accommodation services). Ekonomická revue cestovného ruchu. SK, Banská Bystrica, 2023, vol. 56, No 2, p. 68-80. ISSN 0139-8660.
    11. PELLEŠOVÁ, Pavlína, Patrik KAJZAR and Łukasz WRÓBLEWSKI. Vnímání dopadů pandemie COVID-19 na oblast cestovního ruchu obyvateli na česko-polském pohraničí (Perception of the impact of the COVID-19 pandemic on tourism by in- habitants of the Czech-Polish border area). Online. In Euroregion Śląsk Cieszyński – Těšínské Slezsko w świetle wyzwań pandemicznych i postpandemicznych. Cieszyn–Katowice: Polska Akademia Nauk Oddział w Katowicach,, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”, 2023, p. 53-70. TRANSCARPATHICA IX. ISBN 978-83-66055-37-7. Available from: https://dx.doi.org/10.34916/tc.2023.09.04.

    2022

    1. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS. Online. In Ing. Martin Petříček, Ph.D. doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. Ing. Barbora Komínková Ing. Radka Balakovská. 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 200-209. ISBN 978-80-87411-41-4.
    2. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Krystyna HEINZ. Business plan development in an international project aimed at creating a fictitious hotel. Studia Periegetica. Poznan, Polsko, 2022, vol. 3, No 39, p. 121-139. ISSN 2658-1736. Available from: https://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0016.1058.
    3. HOŠKOVÁ, Jaroslava and Eva GAWLASOVÁ. COMMUNICATION IN TOURISM. Online. In 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS_CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 92-102. ISBN 978-80-7632-076-5.
    4. HELEŠIC, Jiří, Michal LEHNERT and Rudolf PSOTA. Influence of chronological age on reactive strength in 8 - 13-year-old female figure skaters. Journal of Physical Education and Sport. 2022, vol. 22, No 3, p. 724-731. ISSN 2247-8051. Available from: https://dx.doi.org/10.7752/jpes.2022.03091.
    5. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. New possibilies of Communication of E-shops and their importance. Nová filologická revue. 2022, Vol. 14, No. 1 (2022), p. 156-174, 183 pp. ISSN 1338-0583.
    6. KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. SELECTED TRENDS IN GASTRONOMY AS A CHALLENGE FOR ENTREPRENEURSHIP IN THE HOTEL INDUSTRY. Online. In 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS_CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 112-124. ISBN 978-80-7632-076-5.
    7. PELLEŠOVÁ, Pavlína. The Formation Of Trends In The Visitation Of Gastronomic Establishments After The Global Pandemic Crisis. Online. In University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics. 22th International Scientific Conference Globalization and its Socio-economic Consequences,. 1st ed. Zilina: University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communications, Department of Economics, 2022, p. 1144-1150. ISBN 978-80-8154-332-6.
    8. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic (The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic.). Central European Papers. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava, 2022, X, 2022/1, p. 79-88. ISSN 2336-3312.
    9. KAJZAR, Patrik. The Impact of Different Factors on Repeat Visits to Selected International Tourism Enterprises: Case Study From Czechia. Frontiers in Psychology. 2022, vol. 13, -, p. 1-9. ISSN 1664-1078. Available from: https://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2022.881319.
    10. KOSTKOVÁ, Miroslava. The Impact of Digitization on the Transformation of Processes and Services in Tourism. Online. In Ing. Martin Petříček, Ph.D. International Scientific Conference Current trends in spas, hospitality and tourism. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 134-142. ISBN 978-80-7632-076-5.
    11. KOSTKOVÁ, Miroslava, Pavlína PELLEŠOVÁ and Patrik KAJZAR. TRENDS IN THE CATERING AND ACCOMMODATION BUSINESS IN THE MORAVIAN SILESIAN REGION. E+M Ekonomie a Management. Technická univerzita v Liberci: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2022, vol. 25, No 1, p. 195-207. ISSN 2336-5064. Available from: https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2022-1-012.

    2021

    1. HEINZ, Krystyna and Martina CHYLKOVÁ. Advantages and Disadvantages of Online Teaching and Learning Business English Based on a Survey Conducted among SBA Students. CASALC Review. Centrum jazykového vzdělávání MU, 2021, vol. 2021, No 2, p. 4-18. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-1.
    2. KAJZAR, Patrik. CESTOVNÍ RUCH V ČESKÉ REPUBLICE V LETECH 2012–2018 (TOURISM IN THE CZECH REPUBLIC IN 2012–2018). In AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU. 1st ed. Karviná: SU OPF, 2021, p. 78-86. ISBN 978-80-7510-461-8.
    3. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore, Krystyna HEINZ and Norbert BETÁK. Czech and Slovak Students´Attitudes to Cultural and Religious Diversity. Online. In IATED. EDULEARN21 Proceedings. Palma de Majorca: IATED Academy, 2021, p. 6738-6746. ISBN 978-84-09-31267-2.
    4. HELEŠIC, Jiří and Jan GÓRECKI. DATA-DRIVEN DECISION MAKING IN FIGURE SKATING. Online. In Jarmila ŠEBESTOVÁ, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK and Radim DOLÁK Publisher: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná. 3rd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2021. Karviná, 2021, p. 220 - 230, 710 pp. ISBN 978-80-7510-456-4.
    5. KOSTKOVÁ, Miroslava. Dopady pandemie na vývoj turismu (Impact of pandemy in development of tourism). Online. In Kol. Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Karviná: Slezská univerzita v Opavě OPF v Karviné, 2021, p. 87-97. ISBN 978-80-7510-462-5.
    6. HELEŠIC, Jiří and Janusz KARPETA. GIS Spatial Analysis of Public MTB Races - Case Study. Online. In 9th INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE. 9th International Scientific Conference Current Trends in Tourism, Hotel and Spa. Karviná: OPF SLU Karviná, 2021, p. 68-77. ISBN 978-80-7510-461-8.
    7. KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ. Global Aspects of the Gastronomic Trends and Innovations. Online. In Kliestik. The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. Zilina Slovak Republic: University of Zilina, 2021, p. 1-10. ISSN 2261-2424. Available from: https://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20219204014.
    8. NOVOTNÝ, Lukáš and Pavlína PELLEŠOVÁ. Impact of the COVID-19 Crisis on the Regulation to Tourism in the Czech Republic. Central European Public Administration Review. 2021, vol. 2021, 19/1, p. 199-222. ISSN 2591-2240. Available from: https://dx.doi.org/10.17573/cepar.2021.1.09.
    9. KAJZAR, Patrik. Influence of selected factors on the repeat purchase of the a package tour - Case study from tourism of the Moravian-Silesian Region. Prace i Studia Geograficzne. 2021, vol. 66, No 2, p. 55-69. ISSN 0208-4589. Available from: https://dx.doi.org/10.48128/PISG/2021-66.2-04.
    10. HEINZ, Krystyna, Hanne-Lore BOBÁKOVÁ and Zuzana SÁNDOROVÁ. Living and Working ina Multicultural Society. Online. In International Conference The Future of Education. International Conference The Future of Education Hybrid Conference. 12th ed. Florence: Filodiritto Editore, 2021, p. 519-526. ISBN 979-12-80225-23-8. Available from: https://dx.doi.org/10.26352/F701_2384-9509.
    11. PELLEŠOVÁ, Pavlína. Past středního příjmu z ekonomického pohledu (The middle income trap from the economic point of view.). Online. In VOMLELA L., RIEDEL R. a kolektiv autorů, FVP SU. Slezsko a problematika pasti středního příjmu české a polské regionální perspektivy. první. Opava: neuveden, 2021, p. 17-26. ISBN 978-80-7510-479-3.
    12. PELLEŠOVÁ, Pavlína. Pułapka średniego dochodu z ekonomicznego punktu widzenia (The middle income trap from an economic point of view). Online. In VOMLELA L., RIEDEL R. a kolektiv autorů. Śląsk i problematyka pułapki średniego dochodu czeskie i polskie perspektywy regionalne. první. Opava: neuveden, 2021, p. 17-27. ISBN 978-80-7510-480-9.
    13. PELLEŠOVÁ, Pavlína. The middle income trap from the economic point of view. In VOMLELA L., RIEDEL R. a kolektiv autorů. SILESIA AND THE MIDDLE INCOME TRAP PROBLEM CZECH AND POLISH REGIONAL PERSPECTIVES. první. Opava: neuveden, 2021, p. 17-27. ISBN 978-80-7510-483-0.
    14. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Martina CHYLKOVÁ. The Use of Online Education by the Czech Population in the European Context. International Journal of Research in E-Learning. 2021, vol. 2021, No 7, p. 1-13, 14 pp. ISSN 2543-6155. Available from: https://dx.doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.08.
    15. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. Use of stereotypes as a communication tool to support the brand – case study of the Polish and the Czech brand of beer. Online. In 3rd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2021. 3rd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2021. Karviná: Karviná: Silesian University in Opava, SBA in Karviná, 2021, p. 87-94. ISBN 978-80-7510-456-4.
    16. KAJZAR, Patrik, Radim DOLÁK and Radmila KRKOŠKOVÁ. Using Google Trends in International Tourism: A Case Study of the Czech and Slovak Republics. Academica Turistica - Tourism and Innovation Journal. 2021, vol. 14, No 2, p. 205-216. ISSN 2335-4194. Available from: https://dx.doi.org/10.26493/2335-4194.14.205-216.
    17. VÁCLAVÍNKOVÁ, Klára. Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu. (The effect of COVID 19 pandemia on trends of coulinary tourism.). Online. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, 2021, p. 221-229, 251 pp. ISBN 978-80-7510-462-5.
    18. KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ. Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje (Development of Trends in Gastronomy from the Perspective of Catering Providers on the Case of the Moravian Silesian Region). Ekonomická revue cestovného ruchu. 2021, vol. 54, 4/2021, p. 229-237. ISSN 0139-8660.

    2020

    1. KOSTKOVÁ, Miroslava. Gastroturismus jako součást venkovského cestovního ruchu (Gastrotourism as a Part of Rural Tourism). Online. In Jiří Šíp a kolektiv. Venkovský cestovní ruch. Brno: Masarykova univerzita, 2020, p. 29-38. 1. vydání. ISBN 978-80-210-9593-9.
    2. PELLEŠOVÁ, Pavlína. Globalization and perception of tourism trends by supply and demand. Online. In The 19th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2019 – Sustainability in the Global-Knowledge Economy. Žilina: Žilinská univerzita, 2020, p. 4019-4026. ISSN 2261-2424. Available from: https://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20207404019.
    3. KAJZAR, Patrik. GLOBÁLNÍ PROBLÉMY TURISMU. Online. In GLOBAL ISSUES IN TOURISM. Brno: Vysoká škola obchodní a hotelová, 2020, p. 51-59. ISBN 978-80-7627-006-0.
    4. KOSTKOVÁ, Miroslava, Pavlína PELLEŠOVÁ and Patrik KAJZAR. Measuring the Tourist Activity of the Moravian-Silesian Region. Czech Hospitality and Tourism Papers. Praha: Institute of Hospitality Management in Prague 8, 2020, vol. 16, No 33, p. 16-27. ISSN 2571-0389.
    5. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore. Perception of crisis communication, ways of reactions and emotions in crisis situations. Studia Turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2020, vol. 2020, No 3, p. 9-15. ISSN 1804-252X.
    6. NENIČKA, Lubomír, Krystyna HEINZ and Martina CHYLKOVÁ. Perspectives of the Entrepreneurial Education in the European and National Contexts:Case of International Project ECMT+. Online. In Jarmila Šebestová. Developing Entrepreneurial Competencies for Start-Ups and Small Business. New York: IGI Global, 2020, p. 236-252. ISBN 978-1-7998-2714-6. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-2714-6.
    7. HEINZ, Krystyna and Martina CHYLKOVÁ. Post-Implementation Reflection Related to the European ECMT+ Project. In Staníčková, M., L. Melecký, P. Doleželová and T. Powadová (eds.). Proceedings of the 5thInternational Conference on European Integration 2020. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2020, p. 271-278. ISBN 978-80-248-4455-8. Available from: https://dx.doi.org/10.31490/9788024844565.
    8. KAJZAR, Patrik, Miroslava KOSTKOVÁ and Pavlína PELLEŠOVÁ. Results of Questionnaire Survey among Selected Tourism Enterprises and their Reflection on Trends in Tourism in the Moravian-Silesian Region. Journal of Environmental Management and Tourism. 2020, vol. 11, No 2, p. 236-249. ISSN 2068-7729.
    9. KOSTKOVÁ, Miroslava. Shared accommodation as a globalization trend in tourism. Online. In T.Klieštik. Globalization and its socio-economic consequences. 74th ed. Rajecké Teplice: Žilinská univerzita, 2020, p. 3002-3011. ISSN 2261-2424. Available from: https://dx.doi.org/10.1051/shsconf/2020740300210.1051/shs.conf/.
    10. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Krystyna HEINZ. Students´ Attitudes to Cultural and Religious Diversity and Changing Conditions on Labour Market and in Education System. Casalc Review. Brno: Centrum pro jazykové vzdělávání MU, 2020, vol. 10, 1 (2020), p. 125-138. ISSN 1804-9435. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-1-10.
    11. KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ. Trendy a inovace služeb hotelnictví a gastronomie Moravskoslezského kraje (Trends and innovations of hotel and gastronomy services of the Moravian-Silesian region). Ekonomická revue cestovného ruchu. 2020, vol. 53, 4/2020, p. 190-199. ISSN 0139-8660.
    12. KAJZAR, Patrik. VYBRRANÉ GLOBÁLNÍ PROBLÉMY A MEZINÁRODNÍ TURISMUS (SELECTED GLOBAL ISSUESAND INTERNATIONAL TOURISM). Journal of Tourism, Hospitality and Commerce. Brno, 2020, X, No 1, p. 32-41. ISSN 1804-3836.

    2019

    1. HELEŠIC, Jiří. Animační programy v cestovním ruchu: Distanční studijní text. 1st ed. Karviná, 2019, 158 pp. ISBN 978-80-7510-377-2.
    2. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Svatopluk STANIEK. Communication of Hotels in Velké Karlovice Area. Nová filologická revue. 2019, vol. 2019, No 1, p. 54-70. ISSN 1338-0583.
    3. KOSTKOVÁ, Miroslava. GLOBALIZATION TRENDS IN THE TOURIST SUPPLY IN THE SILESIAN MORAVIAN REGION. Online. In T.Klieštik. Globalization and its socio-economic consequences. 18th ed. Žilina: Žilinská univerzita, 2019, p. 1171-1179. ISBN 978-80-8154-249-7.
    4. KAJZAR, Patrik and Martina CHYLKOVÁ. Intercultural communication: Distance learning study materials. Karviná, 2019, 150 pp. ISBN 978-80-7510-376-5.
    5. BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore and Janusz KARPETA. Krizová komunikace: Distanční studijní text (Crisis communication). 1st ed. Karviná: SLU OPF, 2019, 131 pp. ISBN 978-80-7510-378-9.
    6. KOSTKOVÁ, Miroslava, Pavlína PELLEŠOVÁ and Patrik KAJZAR. Measuring the destination performance of the Moravian-Silesian region through the strength of tourism aktivity. Online. In sborník z konference Hotelnictví, turismus a vzdělávání. 11th ed. Praha: VŠH, 2019, p. 45-54. ISBN 978-80-87411-87-2.
    7. PELLEŠOVÁ, Pavlína, Miroslava KOSTKOVÁ and Patrik KAJZAR. Moravskoslezský kraj a vybrané trendy cestovního ruchu (Moravian-Silesian Region and Selected Trends of Tourism). Online. In 8. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 96-107. ISBN 978-80-7510-359-8.
    8. KAJZAR, Patrik. Průzkum aktuální nabídky trendů cestovního ruchu u vybraných cestovních kanceláří / agentur v Moravskoslezském kraji (Survey of the current offer of tourism trends in selected travel agencies in the Moravian-Silesian Region). In sborník z mezinárodní vědecké konference: Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu. Brno: VŠOH, 2019, p. 79-86. ISBN 978-80-7627-006-0.
    9. VACHA, Jakub. Relevantnosť strategického riadenia v malých a stredných podnikoch v odvetví „Food & Beverages Services“ – návrh plánu výskumu. Online. In 4th International Scientific Conference – Economics and Business Management in the 21st Century. VŠB – Technical University of Ostrava, 2019, p. 270-281. ISBN 978-80-248-4279-0.
    10. MURA, Ladislav and Patrik KAJZAR. Small Business es in Cultural Tourism in a Central European Country. Journal of Tourism and Services. 2019, vol. 19, No 10, p. 40-54. ISSN 1804-5650. Available from: https://dx.doi.org/10.29036/jots.v10i19.110.
    11. VACHA, Jakub. Viackriteriálne rozhodovanie v podniku s využitím doplnku DAME – „Decision Analysis Module for Excel“ – praktická aplikácia. In 4th International Scientific Conference – Economics and Business Management in the 21st Century. VŠB – Technical University of Ostrava, 2019, p. 282-294. ISBN 978-80-248-4279-0.

    2018

    1. JANÍK, Petr and Dagmar ZORKOVÁ. EXPERTNÍ SYSTÉM PRO VÝBĚR UBYTOVÁNÍ PRO SPECIFICKOU SKUPINU KLIENTŮ S VYUŽITÍM FUZZY LOGIKY (EXPERT SYSTEM FOR HOTEL SELECTION FOR A SPECIFIC GROUP OF CLIENTS USING FUZZY LOGIC). Studia turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2018, 9/2018, No 3, p. 15-24. ISSN 1804-252X.
    2. PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. Gastronomické trendy v súčasnosti v Moravsko-sliezskom kraji. Ekonomická revue cestovního ruchu Economic Review of Tourism. 2018, vol. 51, No 3, p. 170-180. ISSN 0139-8660.
    3. VACHA, Jakub. Strategic Aspect In Evaluation Of Catering Establishments Level. In Sborník příspěvků 7. mezinárodní vědecké konference – aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Karviná: SU OPF, 2018, p. 107-117. ISBN 978-80-7510-280-5.

    2017

    1. JANÍK, Petr and Dagmar ZORKOVÁ. Couchsurfing jako nástroj poznání regionu (Couchsurfing as a tool for understanding the region). In 6. Mezinárodní vědecká konference Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, Regiony a jejich charakter, Sborník konference. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, p. 36-44. ISBN 978-80-7510-228-7.
    2. KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. Evaluation of selected statistical indicators in balneological care in the Czech republic in 2002 - 2014. Online. In XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 759-766. ISBN 978-80-210-8587-9.
    3. ZORKOVÁ, Dagmar, Jana STUCHLÍKOVÁ and Pavol PLESNÍK. Gastronomické a ubytovací služby pro klienty se specifickými potřebami v Moravskoslezském kraji (Gastronomy and accommodation services for clients with specific needs in the Moravian-Silesian Region). In Doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. Gastronomie a cestovní ruch. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, p. 141-176. ISBN 978-80-7510-240-9.
    4. KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. Impact of Occupancy in Collective Accommodation Establishments in the Czech Republic on the Selected Macroeconomic Variables in the years 2001-2015. Acta academica karviniensia. 2017, XVII, No 1, p. 41 - 54. ISSN 1212-415X.
    5. KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH JAKO PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI (Culinary tourism like support of the development of Tourism in the Moravian-Silesian Region). In Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Regiony a jejich charakter. Opava: "Neuveden", 2017, p. 45-54. ISBN 978-80-7510-228-7.
    6. KAJZAR, Patrik, Klára VÁCLAVÍNKOVÁ and Lubomír SCHELLONG. THE PREREQUISITES FOR INDUSTRIAL TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION. Studia Turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, vol. 8, No 3, p. 51-60. ISSN 1804-252X.

    2016

    1. VACHA, Jakub. Strategické plánovanie ako možný zdroj konkurenčnej výhody (Strategic Planning as a Possible Source of Competitive Advantage). Manažment v teórii a praxi: online odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2016, vol. 12, No 2, p. 27-37. ISSN 1336-7137.
    2. ZORKOVÁ, Dagmar and Jana STUCHLÍKOVÁ. Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu (Research of exhibitors´ opinion on the issue of exhibitions in tourism). In : 5. Mezinárodní vědecká konference, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. 1st ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2016, p. 278 - 279, 11 pp. ISBN 978-80-7510-203-4.

    2015

    1. BOTLÍK, Josef, Milena BOTLÍKOVÁ, Miroslava KOSTKOVÁ and Alena ZEDKOVÁ. TRANSPORT INFRASTRUCTURE AND BUSINESS ACTIVITIES - GLOBALISATION CONSEQUENCES OF OPENING OF THE MORAVIAN-SILESIAN REGION. In Klieštik, T. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES, PTS I AND II. Zilina: UNIV ZILINA, FAC OPERATION & ECONOMICS TRANSPORT & COMMUNICATION, UNIVERITIZNA 1, ZILINA, 010 01, SLOVAKIA, 2015, p. 45 - 57. ISBN 978-80-8154-145-2.

    2014

    1. BERKA, Oldřich, Pavla SÝKOROVÁ and Emanuel ŠUSTEK. Historický vhled do podpory malého a středního podnikání (Historical insight into support for small and medium-sized businesses). Karviná: SU OPF Karviná, 2014, 102 pp. ISBN 978-80-7510-058-0.
    2. STUCHLÍKOVÁ, Jana and Dagmar ZORKOVÁ. Marketing v cestovním ruchu. In Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu: Sborník recenzovaných příspěvků z konference projektu Modernizace výuky gastronomie, hotelnictví a turismu. Brno, 2014, p. 123 - 146. ISBN 978-80-263-0707-5.
    3. STOKLASA, Michal and Jan URBÁNEK. Mezinárodní marketing: pro prezenční formu studia. 2014. ISBN 978-80-7510-059-7.
    4. GABRYŠOVÁ, Marie, Pavla SÝKOROVÁ and Oldřich BERKA. Vybrané teoretické a empirické pohledy na inovace (Selected theoretical and empirical insights into innovation). Karviná: SU OPF Karviná, 2014, 108 pp. ISBN 978-80-7510-049-8.

    2013

    1. STARZYCZNÁ, Halina, Michal STOKLASA, Miroslava HECZKOVÁ and Pavlína PELLEŠOVÁ. Využití vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem (Utilization of Customer Relationship Marketing in business of Small and Medium Enterprises). Karviná: SU OPF Karviná, 2013, 110 pp. ISBN 978-80-7248-936-7.
Display details
Displayed: 18/7/2024 05:42