Your selection contains 51 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 11 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 11 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2024.
    2. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 12 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 12 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2024.
    3. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Denisa JANKŮ. Kulatý stůl VII_Rozvoj kompetencí studentů v oblasti diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb žáků (Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs). 2024.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Metodická doporučení pro činnost platformy k posílení inkluze a postavení Romů ve společnosti (Methodological recommendations for the work of the Platform to strengthen inclusion and the position of Roma in society). první. FVP SU v Opavě: FVP, Slezská univerzita v Opavě, 2024, 45 pp. Metodická doporučení.

    2023

    1. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Yveta ODSTRČILÍKOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN, Kristína PAPAJOVÁ, Petra VOLNÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Terézia HARČARÍKOVÁ, Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, Andrea OBROČNÍKOVÁ, Hana RYŠLAVÁ, Zuzana PALOUNKOVÁ, Helena ŘÍHOVÁ, Markéta HEINZOVÁ, Beata ZAJĘCKA, Daniel TOPINKA, Jakub JANAS, Alexandra HONOVÁ, Aida URREA-MONCLÚS and M. Àngels BALSELLS BAILÓN. CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, 158 pp. ISBN 978-80-7510-567-7.
    2. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 10 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 10 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2023.
    3. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 7 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 7 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2023.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 8 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2023.
    5. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 9 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 9 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2023.
    6. JANKŮ, Kateřina, Agnieszka SMROKOWSKA-REICHMANN, Ramona RIBES CASTELLS, María JOSÉ CID RODRIGUEZ, Eduardo BLANCO, Eva JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN, Veronika ŠENKOVÁ and Eva ZEZULKOVÁ. Implementation of Snoezelen - MSE in the Czech republic, Poland and Catalonia. Bartnik, Renata; Jaśkiewicz, Paula; Martín, Laura Cárdenas; Żmudzińska, Urszula. Opava: Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, 2023, 298 pp. 1. ISBN 978-80-7510-560-8.
    7. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl V_Formy spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU s aplikační sférou v rámci rezortu MŠMT. (Round table V_Forms of cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with the application sphere within the Ministry of Education.). 2023.
    8. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl VI_Koordinace spolupráce Ústavu speciální pedagogiky FVP SU se školami a školskými zařízeními (Round table V_Coordination of the cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with schools and school facilities). 2023.
    9. JANKŮ, Kateřina and Eva JANKŮ. Methodological support for the use of Snoezelen in the education of special elementary schools pupils. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, 49 pp.
    10. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ and Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. Online. In IATED. INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 6-8 March, 2023. Valencia, Spain: IATED, 2023, p. 1651-1657. ISBN 978-84-09-49026-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.0464.
    11. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ and Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. In INTED2023: 17th annual International Technology, Education and Development Conference. 2023.
    12. JANKŮ, Kateřina. Snoezelen – multisensory environment from the view of Special education. 2023.
    13. JANKŮ, Kateřina. Snoezelen - multismyslové prostředí (Snoezelen - multisensory environment). 2023.
    14. HARČARÍKOVÁ, Terézia, Zuzana IVANOVÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Eva ZEZULKOVÁ and Kateřina JANKŮ. SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY. Online. In IATED. INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 6-8 March, 2023. Valencia, Spain: IATED, 2023, p. 1938-1946. ISBN 978-84-09-49026-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.0548.
    15. HARČARÍKOVÁ, Terézia, Zuzana IVANOVÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Eva ZEZULKOVÁ and Kateřina JANKŮ. SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY. In INTED2023: 17th annual International Technology, Education and Development Conference. 2023.

    2022

    1. JANKŮ, Kateřina. Aktivizační činnosti a terapie ve speciální pedagogice. 2022.
    2. JANKŮ, Kateřina. COMPARISON OF KNOWLEDGE AND OPINIONS OF CZECH, POLISH AND CATALAN STUDENTS ABOUT THE USE OF SNOEZELEN IN HELPING PROFESSIONS. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Sborník INTED2022 16. ročník mezinárodní konference o technologiích, vzdělávání a rozvoji. Valencie: INTED 2022, 2022, p. 874-881. ISBN 978-84-09-37758-9. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2022.0286.
    3. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 3 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 3 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2022.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 4 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 4 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2022.
    5. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 5 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 5 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2022.
    6. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 6 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 6 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2022.
    7. JANKŮ, Kateřina, Agniezska SMROKOWSKA-REICHMANN and Ramona RIBES CASTELLS. KNOWN AND UNDERSTOOD? SNOEZELEN – MSE: A COMPARATIVE ANALYSIS OF STUDENTS´ KNOWLEDGE. Online. In Luis Gómez Chova, University of Valencia, Spain Agustín López Martínez, University of Barcelona, Spain Joanna Lees, CEU Cardinal Herrera University, Spain. EDULEARN22 Proceeding. Palma, Mallorca, SPAIN: IATED Academy, 2022, p. 1581-1588. ISBN 978-84-09-42484-9. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0418.
    8. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl II na téma Partnerství a spolupráce při realizaci odborných praxí (Round Table II on Partnership and Cooperation in the Implementation of Professional Practices). 2022.
    9. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů (Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers). 2022.
    10. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. Kulatý stůl IV_Mezirezortní partnerství a spolupráce při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí. (Round Table IV_Interdepartmental partnership and cooperation in strengthening the professional competences of special educators in professional practice.). 2022.
    11. JOSÉ CID RODRIGUEZ, María, Ramona RIBES CASTELLS and Kateřina JANKŮ. SENSORY PROFILE IN THE SNOEZELEN INTERVENTION (Sensory Profile in the Snoezelen Intervention). Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2022, vol. 21, 7(1), p. 35-49. ISSN 2464-5877. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/spp.2021.007.
    12. JANKŮ, Kateřina. Support of the Snoezelen Concept and its Integration into tertiary Education. In SNOEZELEN, l’Art des communications sensorielles. Charleroi, Belgique, 2022. 2022.
    13. JANKŮ, Kateřina. Support of the Snoezelen Concept and its Integration into University Education (Support of the Snoezelen Concept and its Integration into University Education.). 2022.
    14. JANKŮ, Kateřina. Terapie ve speciální pedagogice. Opava: FVP Opava, 2022, 90 pp.
    15. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. THE PRIMARY PREVENTION OF RISK BEHAVIOUR OF PUPILS. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Sborník INTED2022 16. ročník mezinárodní konference o technologiích, vzdělávání a rozvoji. Valencie: Akademie IATED, 2022, p. 486-492. ISBN 978-84-09-37758-9. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2022.

    2021

    1. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. RESILIENCE OF PARENTS BRINGING UP CHIDREN WITH DISABILITIES. Online. In INTED2021. INTED2021 Proceeding. Online conference: IATED, 2021, p. 1934-1944. ISBN 978-84-09-27666-0. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2021.0430.
    2. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Yveta ODSTRČILÍKOVÁ. Učitelé versus inkluzivní vzdělávání (Teachers versus inclusive education). Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2021, 136 pp. 1. vydání. ISBN 978-80-7510-444-1.

    2020

    1. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. DIRECT SUPPORT OF THE TEACHER IN THE CONTEXT OF PRIMARY PEDAGOGICAL INTERVENTION. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Edulearn 2020 12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies. Mallorca Spain: IATED Academy, 2020, p. 1189-1196. ISBN 978-84-09-17979-4. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.0398.
    2. JANKŮ, Kateřina. Kompenzační a rehabilitační pomůcky ve speciálně pedagogické praxi: Distanční studijní text. 1st ed. 2020, 127 pp.
    3. JANKŮ, Kateřina. Praktický výzkum pro rozvoj územně samosprávného celku. Opava: SU v Opavě, FVP, 2020, 30 pp.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. THE PARTNERSHIP WITH PARENTS OF PUPILS IN INCLUSIVE EDUCATION. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN20 12th annual International Conference on Education and New Learning Technologies. Mallorca Spain: IATED Academy, 2020, p. 1180-1188. ISBN 978-84-09-17979-4.
    5. JANKŮ, Kateřina. Zdraví a nemoc. Práce s klienty ve zdravotnických zařízeních. Opava: SU v Opavě, FVP, 2020, 30 pp.

    2019

    1. JANKŮ, Kateřina. Cabanová, Mariana. Základy špeciálnej pedagogiky. Základy inkluzívnej praxe v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Bánska Bystrica: Belianum, 2019.
    2. JANKŮ, Kateřina. Mentální postižení a PAS1: Distanční studijní text. 1st ed. Opava, 2019, 123 pp.
    3. JANKŮ, Kateřina. Resocializační pedagogika: Distanční studijní text. 1st ed. Opava, 2019, 122 pp.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ. TEAM WORK AS TARGETED SUPPORT OF INCLUSION IN EDUCATION. Online. In ICERI 2019 Proceedings. ICERI 2019, 12th International Conference of Education, Research and Innovation. 1st ed. Seville, SPAIN: ICERI2019, 2019, p. 1803-1808. ISBN 978-84-09-14755-7. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0505.
    5. JANKŮ, Kateřina. Terciární vzdělávání jako cesta k zaměstnanosti člověka s disabilitou (Tertiary education as a way to employment of people with disability). Online. In Kaleja, M. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 107-117. ISBN 978-80-7510-329-1.
Display details
Displayed: 20/11/2024 06:33