-
HOŠKOVÁ, Jaroslava. Cambridge English Exam C1 Advanced Preparation Handbook: Distance learning study materials. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2025.
-
PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. Gastronomy trends as a strategic factor in customer satisfaction management. Folia Geographica. Prešov: University of Prešov, Slovakia, 2023, vol. 65, No 2, p. 5-30. ISSN 1336-6157.
-
PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS. Online. In Ing. Martin Petříček, Ph.D. doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. Ing. Barbora Komínková Ing. Radka Balakovská. 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 200-209. ISBN 978-80-87411-41-4.
-
KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. SELECTED TRENDS IN GASTRONOMY AS A CHALLENGE FOR ENTREPRENEURSHIP IN THE HOTEL INDUSTRY. Online. In 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS_CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, p. 112-124. ISBN 978-80-7632-076-5.
-
PELLEŠOVÁ, Pavlína and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic (The Impact of COVID-19 Pandemic on the Tourism Market in the Czech Republic.). Central European Papers. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava, 2022, X, 2022/1, p. 79-88. ISSN 2336-3312.
-
VÁCLAVÍNKOVÁ, Klára. Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu. (The effect of COVID 19 pandemia on trends of coulinary tourism.). Online. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, 2021, p. 221-229, 251 pp. ISBN 978-80-7510-462-5.
-
VACHA, Jakub. Relevantnosť strategického riadenia v malých a stredných podnikoch v odvetví „Food & Beverages Services“ – návrh plánu výskumu. Online. In 4th International Scientific Conference – Economics and Business Management in the 21st Century. VŠB – Technical University of Ostrava, 2019, p. 270-281. ISBN 978-80-248-4279-0.
-
VACHA, Jakub. Viackriteriálne rozhodovanie v podniku s využitím doplnku DAME – „Decision Analysis Module for Excel“ – praktická aplikácia. In 4th International Scientific Conference – Economics and Business Management in the 21st Century. VŠB – Technical University of Ostrava, 2019, p. 282-294. ISBN 978-80-248-4279-0.
-
JANÍK, Petr and Dagmar ZORKOVÁ. EXPERTNÍ SYSTÉM PRO VÝBĚR UBYTOVÁNÍ PRO SPECIFICKOU SKUPINU KLIENTŮ S VYUŽITÍM FUZZY LOGIKY (EXPERT SYSTEM FOR HOTEL SELECTION FOR A SPECIFIC GROUP OF CLIENTS USING FUZZY LOGIC). Studia turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2018, 9/2018, No 3, p. 15-24. ISSN 1804-252X.
-
PELLEŠOVÁ, Pavlína and Jakub VACHA. Gastronomické trendy v súčasnosti v Moravsko-sliezskom kraji. Ekonomická revue cestovního ruchu Economic Review of Tourism. 2018, vol. 51, No 3, p. 170-180. ISSN 0139-8660.
-
VACHA, Jakub. Strategic Aspect In Evaluation Of Catering Establishments Level. In Sborník příspěvků 7. mezinárodní vědecké konference – aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Karviná: SU OPF, 2018, p. 107-117. ISBN 978-80-7510-280-5.
-
JANÍK, Petr and Dagmar ZORKOVÁ. Couchsurfing jako nástroj poznání regionu (Couchsurfing as a tool for understanding the region). In 6. Mezinárodní vědecká konference Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu, Regiony a jejich charakter, Sborník konference. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, p. 36-44. ISBN 978-80-7510-228-7.
-
KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. Evaluation of selected statistical indicators in balneological care in the Czech republic in 2002 - 2014. Online. In XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 759-766. ISBN 978-80-210-8587-9.
-
ZORKOVÁ, Dagmar; Jana STUCHLÍKOVÁ and Pavol PLESNÍK. Gastronomické a ubytovací služby pro klienty se specifickými potřebami v Moravskoslezském kraji (Gastronomy and accommodation services for clients with specific needs in the Moravian-Silesian Region). In Doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. Gastronomie a cestovní ruch. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, p. 141-176. ISBN 978-80-7510-240-9.
-
KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. Impact of Occupancy in Collective Accommodation Establishments in the Czech Republic on the Selected Macroeconomic Variables in the years 2001-2015. Acta academica karviniensia. 2017, XVII, No 1, p. 41 - 54. ISSN 1212-415X.
-
KAJZAR, Patrik and Klára VÁCLAVÍNKOVÁ. KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH JAKO PODPORA ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI (Culinary tourism like support of the development of Tourism in the Moravian-Silesian Region). In Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Regiony a jejich charakter. Opava: "Neuveden", 2017, p. 45-54. ISBN 978-80-7510-228-7.
-
KAJZAR, Patrik; Klára VÁCLAVÍNKOVÁ and Lubomír SCHELLONG. THE PREREQUISITES FOR INDUSTRIAL TOURISM IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION. Studia Turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, vol. 8, No 3, p. 51-60. ISSN 1804-252X.
-
VACHA, Jakub. Strategické plánovanie ako možný zdroj konkurenčnej výhody (Strategic Planning as a Possible Source of Competitive Advantage). Manažment v teórii a praxi: online odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2016, vol. 12, No 2, p. 27-37. ISSN 1336-7137.
-
ZORKOVÁ, Dagmar and Jana STUCHLÍKOVÁ. Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu (Research of exhibitors´ opinion on the issue of exhibitions in tourism). In : 5. Mezinárodní vědecká konference, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. 1st ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2016, p. 278 - 279, 11 pp. ISBN 978-80-7510-203-4.
-
BOTLÍK, Josef; Milena BOTLÍKOVÁ; Miroslava KOSTKOVÁ and Alena ZEDKOVÁ. TRANSPORT INFRASTRUCTURE AND BUSINESS ACTIVITIES - GLOBALISATION CONSEQUENCES OF OPENING OF THE MORAVIAN-SILESIAN REGION. In Klieštik, T. GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES, PTS I AND II. Zilina: UNIV ZILINA, FAC OPERATION & ECONOMICS TRANSPORT & COMMUNICATION, UNIVERITIZNA 1, ZILINA, 010 01, SLOVAKIA, 2015, p. 45 - 57. ISBN 978-80-8154-145-2.
-
BERKA, Oldřich; Pavla SÝKOROVÁ and Emanuel ŠUSTEK. Historický vhled do podpory malého a středního podnikání (Historical insight into support for small and medium-sized businesses). Karviná: SU OPF Karviná, 2014, 102 pp. ISBN 978-80-7510-058-0.
-
STUCHLÍKOVÁ, Jana and Dagmar ZORKOVÁ. Marketing v cestovním ruchu. In Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu: Sborník recenzovaných příspěvků z konference projektu Modernizace výuky gastronomie, hotelnictví a turismu. Brno, 2014, p. 123 - 146. ISBN 978-80-263-0707-5.
-
STOKLASA, Michal and Jan URBÁNEK. Mezinárodní marketing: pro prezenční formu studia. 2014. ISBN 978-80-7510-059-7.
-
GABRYŠOVÁ, Marie; Pavla SÝKOROVÁ and Oldřich BERKA. Vybrané teoretické a empirické pohledy na inovace (Selected theoretical and empirical insights into innovation). Karviná: SU OPF Karviná, 2014, 108 pp. ISBN 978-80-7510-049-8.
-
STARZYCZNÁ, Halina; Michal STOKLASA; Miroslava HECZKOVÁ and Pavlína PELLEŠOVÁ. Využití vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem (Utilization of Customer Relationship Marketing in business of Small and Medium Enterprises). Karviná: SU OPF Karviná, 2013, 110 pp. ISBN 978-80-7248-936-7.