ARTKSPBP75 Psychologie reklamy

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2024
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh
každé liché úterý 13:55–15:30 D2
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ARTKSPBP75/A: každé liché úterý 15:35–17:10 D2, M. Ševčík
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
Osnova
  • 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie. 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie. 3. Základné psychologické smery. 4. Výskumné metódy. 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy. 6. Účinnost reklamy. 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí. 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť. 9. Motivácia. 10. Učenie. 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva. 12. Archetypy v reklame. 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
Literatura
    povinná literatura
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada publishing, 2012.
  • HRADISKÁ, E. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009.
  • SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Aleš Čeněk, 2005.
  • KOTLER, P. – ARMOSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada publishing, 2007.
  • CLOW, K. E. – BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008.
    doporučená literatura
  • PROCHASKA, J. O. – NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy – průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999.
  • KERN, H. – METH, CH. – NOLZ, H. – PETER, M. – WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004.
  • KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupin v reklamě. In: Marketing a komunikace. 2005, vol. 15, no. 1, s. 6–9.
  • VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007
  • MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
Výukové metody
přednáška, seminář
Metody hodnocení
Účast na seminářích (75 %). Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie)
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/ARTKSPBP75