UCJCN074 Testing in foreign language teaching (German)

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Stručná anotace předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, se sebeevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro vlastní badatelskou činnost studentů. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti v praktických cvičeních ověřují poznatky získané na přednáškách. Naučí se tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a oreintovat se ve statistickém zpracování výsledků. Sylabus: 1. Obsah testů a zkoušek 2. Praktické hodnocení 3. Jazykové testy, kvalifikační zkouška 4. Hodnocení podle norem a kritérií 5. Kontinuální hodnocení 6. Hodnocení vědomostí 7. Hodnocení dovedností 8. Evaluace a sebeevaluace, sefereflexe 9. Hodnocení a metasystém 10. Metody vědeckého výzkumu v oblasti testování I 11. Metody vědeckého výzkumu v oblasti testování II 12. Společný evropský referenční rámec pro jazyky Sylabus k semináři: 1. Die inhaltliche Beschreibung von Tests und Prüfungen 2. Möglichkeiten der praktikablen Beurteilung und Bewertung 3. Herstellung von Sprachkenntnistests, Qualifikationsprüfung 4. Normierte und kriterienorientierte Bewertung und ihre Möglichkeiten 5. Vorteile der kontinuierlichen und punktuellen Beurteilung 6. Beurteilung von sprachlichen Kentnissen 7. Lehrer und Evaluation und Autoevaluation 8. Praktikable Beurteilung und ein Metasystem 9. Methoden der wissenschaftlichen Forschung I. 10. Methoden der wissenschaftlichen Forschung II. 11. Wissenschaftliche Forschung planen, durchführen und evaluieren 12. Bewertung mit Hilfe des Portfolios Odborná literatura: Albers, H-G. / Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Einstufungstest und Sprachstandsprüfungen. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. Bolton, S.: Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin, München:Langenscheidt, 1996. Das Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. München: Goethe Institut, 1995. Chráska, M.: Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palckého, 1998. Chráska, M.: Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertenschlag, L.: Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1996. Průcha, J.: Pedagogická evaluace. Brno: Centrum pro další vzdělávání Masarykovy univerzity, 1996. Schmidt, R.: Tests und Prüfungen. In: Henrici, G.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
Language of instruction
German
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007, Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2013, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2008/UCJCN074