FPF:UHVM0029 Museum and Gallery Design II - - Course Information
UHVM0029 Museum and Gallery Presentation II - Seminar
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Věra Tomolová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Věra Tomolová
Institute of Historical Sciences – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural History (programme FPF, B7105 HiVe)
- History - Museology (programme FPF, B7105 HiVe)
- History and Museology (programme FPF, M7105 HiVe)
- Museology in combination with another discipline (programme FPF, B6107 HuSt)
- Museology in combination with another discipline (programme FPF, B7105 HiVe)
- Course objectives (in Czech)
- Základní principy muzejní presentace, typy a formy muzejní presentace, specifické formy muzejní presentace, význam a specifika muzejní presentace - seznámení se základními typy na praktických ukázkách. Exkurze : 2 - 3
- Syllabus (in Czech)
- 1 .Muzejní marketing a public relation - teorie a praxe, organizace muzejní presentace v instituci, význam plánování a projektování, týmová práce. Práce s veřejností jako základ muzejní presentace. Výzkumy a vyhodnocení forem muzejní presentace. Anketa, dotazník, práce se statistikou - formy vyhodnocování muzejních aktivit a jejich význam pro činnost muzea v oblasti tezaurace , selekce a presentace , muzejní kritika
2.Presentační formy v muzeu - typy a možnosti, klady a zápory .Výstava , typy výstav , příprava výstavy - libreto, scénář, technický scénář. Putovní výstava - příprava, specifika, význam putovní výstavy jako formy presentace. Internet a muzejní presentace - www.stránky a jejich tvorba (obsah), význam komunikačních sítí v muzejní presentaci, virtuální presentace sbírek - formy a význam. Zásady pro práci s textem při tvorbě muzejní výstavy - vztah textu a exponátu
3. Seznámení s odbornou literaturou a základními prameny k tématu semináře. Tématické okruhy ( typy muzejní prezentace) budou diskutovány formou přednášených referátů studentů, využití PowerPointové prezentace s konkrétními ukázkami. Plánované exkurze budou využívat aktuálních prezentačních akcí muzeí a galerií.
- 1 .Muzejní marketing a public relation - teorie a praxe, organizace muzejní presentace v instituci, význam plánování a projektování, týmová práce. Práce s veřejností jako základ muzejní presentace. Výzkumy a vyhodnocení forem muzejní presentace. Anketa, dotazník, práce se statistikou - formy vyhodnocování muzejních aktivit a jejich význam pro činnost muzea v oblasti tezaurace , selekce a presentace , muzejní kritika
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/UHVM0029