UBK10162 Projection - 1970s - Present

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2010
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Bergmannová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Pavla Bergmannová
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář navazuje na přednášku z dějin světové kinematografie a prostřednictví filmových projekcí a následných diskuzí seznámí studenty s výraznými díly světového filmu období let 1970 - současnost. Základní orientace v hodnotách uměleckého díla, kterým je film. Analýza konkrétních filmových děl světové kinematografie období od 70. let 20. století až do současnosti. Posluchači se soustředí na rozbor a použití výrazových prostředků filmu a konkrétné diskutují o jejich charakteru a použití. Během projekcí jednotlivých děl se očekává aktivní zapojení všech přítomných s cílem hlouběji porozumět autorskému záměru konkrétního tvůrce. Posluchač by měl získat základní orientaci o umělecké hodnotě díla a využít těchto schopností při svém dalším setkávání s filmy a jinými audiovizuálními médii.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář navazuje na přednášku z dějin světové kinematografie a prostřednictví filmových projekcí a následných diskuzí seznámí studenty s výraznými díly světového filmu období let 1970 - současnost.
    Filmové projekce budou doplněny o následnou diskusi o filmu a jeho vzniku v kontextu režisérovy tvorby, případně v rámci vývoje národní kinematografie. Cílem diskuze nad filmy je zdůraznit přínos snímku a inspiraci pro nastupující filmaře.
    1. Australská nová vlna a Peter Weir: Piknik pod visící skálou.
    2. Fenomén postkatasrofické scifi a Mel Gibson: Mad Max.
    3. Osobnost Wernera Herzoga a Aguirre hněv boží.
    4. Jihokorejská kinematografie a enfant terrible Kim Ki-duk: Kikudžiro.
    5. Osobnost Pierra Paola Passoliniho: Kytice z tisíce a jedné noci.
    6. Hector Babenco: Polibek pavoučí ženy.
    7. Fenomén italského režiséra a kameramana Maria Bavy: Canni arrabiati.
Literature
    required literature
  • ARISTARCO, G.:. Dějiny filmových teorií. Praha: Orbis, 1968. info
  • Bunuel, L.:. Do posledního dechu. Praha: Mladá fronta, 1987. info
  • Plazewski, J.:. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967. info
  • MONACO, J.:. Jak číst film. Praha: Albatros, 2004. info
  • Szczepanik, P. (ed.):. Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Hermann a synové, 2004. info
  • BAZIN, A.:. Co je to film? Praha: ČFÚ, 1979. info
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2010/UBK10162