FPF:UCJNU013 Social Interaction in Foreign - Course Information
UCJNU013 Social Interaction in Foreign Language Teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in German (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku, aby byla co nejefektivnější a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách budou organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí v cizojazyčné výuce. Naučí se také aplikovat různé sociální formy ve výuce: vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, povádět záznamy a uplatňovat je. Při výuce cizího jazyka se naučí zohledňovat mezipředmětové vztahy. Posluchači získají nezbytné dovednosti potřebné pro sestavení a vedení jazykového portfolia. Sylabus: 1. Interaktionen Schüler-Lehrer, Schüler-Schüler usw. 2. Verschiedene Rollen des Lehrers im Fremdsprachenunterricht 3. Konflikte und ihre Lösung 4. Fehler und Fehlerkorrektur, Arbeit mit Fehlern 5. Verschiedene Sozialformen im Fremdsprachenunterricht, ihre Vorteile 6. Innere Differenzierung 7. Organisation der Gruppenarbeit, praktische Beispiele 8. Lernerautonomie und Lernstrategien 9. Handlungsorientierter Unterricht, seine Möglichkeiten im Deutschunterricht 10. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten 11. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten 12. Soziale Interaktion und fachübergreifender Unterricht Literatura: Apeltauer, E.: Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. Bausch, K.-R./Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:Francke Verlag, 1995. Bimmel, P./Kast, B./Neuner,G.: Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Bimmel, P./Rampillon: Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, München: Langenscheidt, 2000. Henrici, G./ Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: Centrum dalšího vzdělávání učitelů Masarykovy univerzity, 1995. Schwerdtfeger, I. C.: Gruppenarbeit und innere Differenzierung. Berlin, München: Langenscheidt, 2001.
- Language of instruction
- German
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UCJNU013