FPF:ULGATLA036 Services marketing - Course Information
ULGATLA036 Services marketing
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (lecturer)
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Spa Management and Tourism (programme FPF, B6503GAHOT)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
2. Marketingový systém řízení
3. Specifika marketingu služeb
4. Analýza marketingového prostředí
5. Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
6. Nákupní chování spotřebitelů a organizací
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a jeho životní cyklus
9. Cena a cenová politika
10.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
11.Distribuce produktů, distribuční politika
12.Mezinárodní marketing služeb
- 1. Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
- Literature
- recommended literature
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha, 2007. info
- PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha, 2006. info
- BRUHN, M. - GEORGI, D. Services Marketing. 2006. info
- BERKOWITZ, E. M. - KERIN, R., RUDELIUS, W. Marketing. Boston, 2005. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
- KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, 2004. info
- RAO, R. Services Marketing. 2004. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
- KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/ULGATLA036