ULGATLA036 Services marketing

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2013
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (lecturer)
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
    2. Marketingový systém řízení
    3. Specifika marketingu služeb
    4. Analýza marketingového prostředí
    5. Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
    6. Nákupní chování spotřebitelů a organizací
    7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    8. Produkt a jeho životní cyklus
    9. Cena a cenová politika
    10.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
    11.Distribuce produktů, distribuční politika
    12.Mezinárodní marketing služeb
Literature
    recommended literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha, 2007. info
  • PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha, 2006. info
  • BRUHN, M. - GEORGI, D. Services Marketing. 2006. info
  • BERKOWITZ, E. M. - KERIN, R., RUDELIUS, W. Marketing. Boston, 2005. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
  • KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha, 2004. info
  • RAO, R. Services Marketing. 2004. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
  • KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/ULGATLA036