UCJATVJ1 Testování ve výuce cizích jazyků

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2015
Rozsah
0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Garance
PhDr. Veronika Woznicová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, se sebeevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Stejná pozornost bude věnována ostatním jazykovým dovednostem. Sylabus: 1. Teaching and testing 2. Kinds of tests 3. Validity and reliability 4. Stages of test construction 5. Testing vocabulary 6. Testing grammar 7. Testing pronunciation 8. Testing listening skills 9. Testing speaking skills 10. Testing reading skills 11. Testing writing skills 12. Continuous assessment Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající vytváření testů pro jednotlivé jazykové dovednosti. Literatura: Alderson, J. C., Clapham, C. a D. Wall: Language Test Construction and Evaluation, Cambridge University Press, l995. Chráska, M.: Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, l999. Bachman, L. F. a Palmer, A. S.: Language Testing in Practice, Oxford University Press, l996. Davies, A. (Ed.) Language Testing Symposium: a psycholinguistic perspective, Oxford University Press, 1968. Edge, J.: Mistakes and Correction, Longman Group UK Limited, l975. Heaton, J. B.: Writing English Languag Tests, Longman Group UK Limited, l990. Heaton, J. B.: Classroom Testing. Longman Group UK Limited l990. Hughes, A.: Testing for Language Teachers, Cambridge University Press, l989. Chráska, M.: Didaktické Testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, l999. Lado, R. Language Testing, Longman, 1961. Madsen, H. S.: Techniques in Teaching, Oxford University Press, l983. Oskarsson, M.: Approaches to Self-assessment in Foreign Language Learning, Pergamon, l98l. Weir, C. J.: Communicative Language Testing, Prentice Hall International (UK) Ltd, l990. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.