FPF:UBKK0004 Management kultury - Informace o předmětu
UBKK0004 Management kultury
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zápočet je podmíněn vypracováním seminární práce na zadané téma. Zkouška je ústní a je zaměřena na prověření získaných teoretických i praktických znalostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Knihovnictví (program FPF, B7201 InSK) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti uměleckých a příbuzných oborů budou během praktických seminářů seznámeni s problematikou ekonomického, právního i uměleckého chodu kulturních institucí. Budou se orientovat v problematice státní i soukromé podpory neziskových organizací, které se profilují jako kulturní. Studenti budou zasvěceni do účetnictví, marketingu, managementu, public relations, autorského práva a dále také do samotného řízení kulturního provozu se všemi svými specifikami.
- Osnova
- 1) Mapování kulturního a kreativního průmyslu
2) Kulturní politika EU a ČR
3) Manažerské kompetence a strategický management
4) Art marketing
5) Marketingová komunikace
6) Globální trendy kulturního managementu
7) Fundraising
8) Legislativní dokumenty
- 1) Mapování kulturního a kreativního průmyslu
- Literatura
- povinná literatura
- HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
- doporučená literatura
- DOSTÁL, Petr a Markéta DIANOVÁ. Management kultury: sborník z milníkové konference projektu NAKI. Slaný, 2012. ISBN 978-80-86175-81-2. info
- JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0. info
- KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4. info
- Výukové metody
- Přednáška s diskusí
Prezentace seminární práce
Laboratorní praktika - Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu strategie.
Předmět je uzavřen zkouškou, která bude udělena po odevzdání a uznání seminární práce. Podrobné informace obdrží studenti na začátku semestru. Podmínkou je 80 % účast studenta na seminářích. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2017/UBKK0004