UIAI239 Vývojová prostředí a verzovací systémy

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2018
Rozsah
Cvičení 6 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Miroslav Langer, Ph.D. (cvičící)
Garance
RNDr. Miroslav Langer, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je seznámit studenty s různými prostředími pro správu projektů a vývoj aplikací, jako je např. PSPad, Eclipse, NetBeans, MS Visual Studio. Studenti se naučí používat různá vývojová prostředí, správu souborů a projektů, osvojí si procesy ladění kódu, srovnávání souborů v různých verzích aplikace. Seznámí se s verzovacími systémy, jako např. cvs, git, subversion, správou větví, příkazy clone, commit, merge, push atp.
Osnova
1. Prostředí pro vývoj aplikací
2. Správa projektu, adresářová struktura
3. Zvýraznění syntaxe programovacích jazyků
4. Prostředky prostředí, srovnávání souborů, kompilátory a nástroje pro ladění
5. Verzovací systémy
6. Repozitáře, větve
7. Příkazy pro správu verzí, clone, merge, push, pull
8. GitK
Literatura
    doporučená literatura
  • eclipse.org/. URL info
  • git-scm.com/book/cs/v1. URL info
  • msdn.microsoft.com. URL info
  • netbeans.org/. URL info
  • Johnson, B. Professional Visual Studio 2012. ISBN 9781118337707. info
  • subversion.apache.org/. URL info
  • www.pspad.com/cz/. URL info
  • www.tortoisecvs.org/. URL info
  • Stephen Prata. Mistrovství v C++ 4. aktualizované vydání. 2013. ISBN 9788025138281. info
  • Jeff Kent. C++ bez předchozích znalostí. 2009. ISBN 9788025124116. info
  • Karel Mozdřeň. Programování v C++, První kroky. 2009. URL info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška s analýzou videozáznamu
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
Naprogramovat aplikaci v roysahu sylabu předmětu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.