FPF:UBKKB209 Řízení knihoven 2 - Informace o předmětu
UBKKB209 Řízení knihoven 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2019
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zkouška je písemná a je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví (program FPF, B7201 InSK)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na studijní předmět Řízení knihoven 1 a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
- Osnova
- 1) Personální management
2) Vývoj personálního řízení
3) Vytváření organizace
4) Výkonnost knihovny
5) Plánování lidských zrojů
6) Získávání a výběr pracovníků
8) Řízení výkonu
9) Rozvoj zaměstnanců
10) Odměňování
11) Zaměstnanecké vztahy
12) BOZP, PO
13) Správa zaměstnaneckých a osobních záležitostí
14) Jedinec v práci (pracovní smlouvy atd.)
15) Marketing ve veřejných knihovnách
- 1) Personální management
- Literatura
- povinná literatura
- FOBEROVÁ, Libuše. Trend ve službách: management kvality. 2010. URL info
- FOBEROVÁ, Libuše. Management v knihovnách. Brno, 2009. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Specifika managementu knihoven. Havlíčkův Brod, 2008. URL info
- ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2. info
- Borchardt, P. a kol. Marketing pro veřejné knihovny. Praha, 1994. info
- STÝBLO, J. Personální management. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85424-92-4. info
- doporučená literatura
- FOBEROVÁ, Libuše a BLÁHOVÁ, Drahomíra. Mapa možných budoucností veřejných knihoven. Opava, 2012. ISBN 978-80-7365-335-4. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Dokonalé služby v hudebních knihovnách. Brno, 2011. URL info
- FOBEROVÁ, Libuše. Manažerské techniky. Opava, 2011. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Řízení knihoven 2. Opava, 2011. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Dokonalé služby v hudebních knihovnách. Duha [online], 2010. URL info
- FOBEROVÁ, Libuše. Zkušenosti s managementem hudebních knihoven v českých knihovnách. Žilina, 2010. ISBN 978-80-89303-32-8. info
- ARMSTRONG, M. Personnel Management Practise. London: Kogan Page, 1993. ISBN 0-7494-1226-1. info
- Výukové metody
- Přednášení
Studijní praxe
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Známkou
Test - Informace učitele
- Aktualizace 14/15. Studenti kombinovaného studia zpracují písemnou práci (rozsah a téma bude upřesněn při zahájení semestru). Dále budou zpracovávat úkoly (viz distanční text), které budou postupně elektronicky zasílat vyučujícímu. Vyhodnocení bude prostřednictvím e-mailové konzultace.
Aktivity Náročnost [h] Domácí příprava na výuku 20 Příprava na zkoušku 8 Semestrální práce 10 Zkouška 1 Celkem 39 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2019/UBKKB209