FPF:HKDRPBP047 Cestovní kanceláře a agentury - Informace o předmětu
HKDRPBP047 Cestovní kanceláře a agentury
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2021
- Rozsah
- 1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD. (přednášející)
Ing. Pavlína Sonnková (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie a kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, HKDvRP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se způsobem založení cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, s přípravou podnikatelského záměru, s organizační strukturou a fungováním cestovní kanceláře a cestovní agentury (dále CK a CA), s nejdůležitějšími pracovními operacemi a postupy a s nabídkou služeb CK a CA. Studenti se seznámí s legislativními podmínkami pro provozování CK a CA, s chodem cestovní kanceláře a cestovní agentury, s postupem uzavírání smluv mezi subjekty cestovního ruchu. Současně studenti zvládnou zásady tvorby a prodeje produktu CK nebo CA včetně jeho propagace a vyúčtování.
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, terminologie, literatura a informační zdroje, podmínky pro absolvování.
- 2. Historie a vývoj podnikání v cestovním ruchu v ČR.
- 3. Tematické zaměření cestovních kanceláří a agentur.
- 4. CK a CA se zaměřením na kulturní turismus (cestovní ruch) v tuzemsku a zahraničí – příkladové prezentace.
- 5. Zahájení podnikání cestovních kanceláří a cestovních agentur.
- 6. Pojištění cestovních kanceláří; smluvní zajištění služeb cestovních kanceláří a agentur.
- 7. Tvorba produktu cestovní kanceláře a cestovní agentury.
- 8. Cenová politika a kalkulace ceny produktu cestovních kanceláří a agentur.
- 9. Distribuce produktu cestovními kancelářemi a cestovními agenturami a jejich aktuální trendy.
- 10. – 11. Technika prodeje služeb cestovních kanceláří a cestovních agentur.
- 12. Specifika legislativní úpravy vztahů cestovních kanceláří a agentur vůči spotřebitelům.
- 13. Závěrečná syntéza znalostí.
- Literatura
- povinná literatura
- Linderová, I. Cestovní ruch – teoretická a právní východiska. Praha 2015.
- PALÁTKOVÁ,. M., MRÁČKOVÁ, E., KITTNER, M., KAŠŤÁK, O., ŠESTÁK, J. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha, 2013. info
- Pompurová, K. Řízení provozu cestovní kanceláře. Praha 2013.
- SYSEL, J. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. Praha: VŠH, 2008. ISBN 978-80-86578-75-0. info
- doporučená literatura
- BERÁNEK, J. A KOL. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: MAG CONSULTING, 2013. info
- GOELDNER, CH. R. and J. R. B. RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
- KUNEŠOVÁ, E. - FARKOVÁ, B. Technika zahraničních zájezdů. Praha, 2004. info
- Lochmannová, A. Cestovní ruch. Prostějov 2015.
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
- Ryglová, K. – Burian, M. – Vajčnerová, I. Cestovní ruch – podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha 2011.
- Metody hodnocení
- Ústní rozprava. Docházka na semináře (75%), aktivní přístup.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2021/HKDRPBP047