UBKKT018 Marketingové techniky

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2021
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Mrázová (přednášející)
Mgr. Michaela Mrázová (cvičící)
Garance
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
Pá 8:05–8:50 H4
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
UBKKT018/A: Pá 8:55–9:40 H4, M. Mrázová
Předpoklady
Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zkouška je ústní a je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na studijní předmět Manažerské techniky a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
Osnova
  • 1) Implementace marketingu do stylu řízení knihovny
    2) Marketingová koncepce
    3) Marketingové prostředí
    4) Marketingový výzkum
    5) Marketingové techniky ve veřejných knihovnách
    6) Marketingová komunikace
    7) Netradiční marketing a jeho využití ve veřejných knihovnách
Literatura
    povinná literatura
  • FOBEROVÁ, Libuše. Knihovna jako nekonečný příběh, který se lidé učí číst : marketing knihoven. Havlíčkův Brod, 2009. URL info
  • FOBEROVÁ, Libuše. Knihovny jsou marketingovým snem. Havlíčkův Brod, 2009. URL info
  • FOBEROVÁ, L. Marketingové techniky. Opava, Slezská univerzita, 2009. info
  • FOBEROVÁ, Libuše. Implementace marketingu do činností Městské knihovny v Chemnitz. Brno, 2006. info
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
    doporučená literatura
  • FOBEROVÁ, Libuše a BLÁHOVÁ, Drahomíra. Mapa možných budoucností veřejných knihoven. Opava, 2012. ISBN 978-80-7365-335-4. info
  • FOBEROVÁ, Libuše. Trend ve službách: management kvality. 2010. URL info
  • FOBEROVÁ, Libuše. Specifika managementu knihoven. Havlíčkův Brod, 2008. URL info
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1. info
  • ANDREASEN, A.R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. New York: Prenttice Hall, 2003. ISBN 0-13-041977-X. info
Výukové metody
Přednášení
Studijní praxe
Seminární výuka
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu marketingové strategie.
Předmět je uzavřen zkouškou, která bude udělena po odevzdání a uznání seminární práce. Podrobné informace obdrží studenti na začátku semestru.

AktivityNáročnost [h]
Cvičení1
Celkem1
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.