FPF:UCJITBK325 Italská syntax 2 - Informace o předmětu
UCJITBK325 Italská syntax 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2023
- Rozsah
- 3h/p+5h/s/sem. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (program FPF, ITAL-bpk)
- Cíle předmětu
- Přednáška Italská syntax 2 navazuje na předmět Italská syntax 1 a je zaměřena na italskou větu na rovině souvětí. Hlavní pozornost je věnována souvětí podřadnému, a to především z hlediska funkčního. Je sledována modalita vedlejší věty a její slovesný modus, a syntaktické funkce non-finitních vedlejších vět. Slovosled je prezentován jako jeden z faktorů funkční větné perspektivy. Práce v semináři se soustřeďuje do rozboru souvětí v textech tak, aby byl zachován minimální kontext. Pozornost se soustřeďuje na vyjadřování relativního času ve finitních a non-finitních vedlejších větách a na funkci konjunktivů.
- Výstupy z učení
- správná funční klasifikace závislých vět; správné užívání spojek; syntaktická analýza textu;
- Osnova
- Témata předmětu: 1. Frase complessa. Coordinazione. Subordinazione. Proposizione subordinata (dipendente); 2. Classificazione formale e funzionale delle frasi dipendenti; 3. Frasi argomentali. Proposizione soggettiva, proposizione oggettiva. Proposizione relativa; 4. – 5. Modalità della frase dipendente; 6. Frasi circostanziali I (avverbiali); 7. – 9. Frasi circostanziali II: Proposizione causale, finale, consecutiva, concessiva, temporale, comparativa; 10. Periodo ipotetico; 11. Discorso diretto, discorso indiretto; 12. Frasi dipendenti implicite I; 13. Frasi dipendenti implicite II;
- Literatura
- povinná literatura
- Klímová, E. Manuale di morfologia italiana II. Opava.
- e-learningový kurz moodle
- doporučená literatura
- Beccaria, G. L. Dizionario di linguistica. Torino: Einaudi 1996. D’Achille, P. L’italiano contemporaneo. Bologna: Mulino, 2003.
- Výukové metody
- přednáška; seminář; cvičení a rozbory textu;
- Metody hodnocení
- písemná test; ústní zkouška po úspěšném vykonání testu;
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 3h/p+5h/s/sem.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2023/UCJITBK325