FPF:UBKINSNK16 Informační management 2 - Informace o předmětu
UBKINSNK16 Informační management 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 12 hod/sem. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Anna Novotná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Anna Novotná, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Předmět je určen všem studentům.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia (program FPF, KNIH-nav)
- Cíle předmětu
- Předmět se věnuje problematice budování informačních toků na všech úrovních řízení organizace, dále část pojednává o znalostním managementu a konceptu znalostní ekonomiky. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními principy řízení dat, informací a znalostí v organizaci, dále se současnými metodami budování databází a znalostních bází v organizacích s využitím automatizovaných informačních systémů. Pozornost je rovněž věnována znalostnímu managementu v institucích a teoretickému konceptu znalostní ekonomiky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- provázat principy informačního managementu s hlavními částmi datové a informační infrastruktury podniku
- rozumět konceptu znalostní ekonomiky - Osnova
- 1. Řízení služeb informačních technologií
- 2. Podniková architektura
- 3. Podnikové procesy
- 4. Nástroje ICT a IS
- 5. Kompetence informačních profesionálů a ICT manažerů v organizaci
- 6. Byznys analýza jako nástroj pro řízení změny
- 7. Frameworky a normy
- 8. Systém řízení bezpečnosti informací v organizaci (ISMS)
- 9. Management znalostí
- Literatura
- povinná literatura
- PARKER, Sophia and Joe HEAPY. The Journey to the Interface: How public service design can connect users to reform [PDF]. 1st ed. London: Demos, 2006. ISBN 978-1-84180-164-X.
- ALLEN, James et al. Closing delivery gap: How to achieve true customer-led growth [PDF]. [Amsterdam]: Bain and Company, 2005.
- MATULA, J. Informační management: Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM). 1. vyd. - Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě. 2017. 119 s. ISBN 978-80-7510-264-5.
- HAZDRA, Adam. Design služeb na obzoru [PDF]. 2010.
- Výukové metody
- Přednáška s diskusí
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Zkouška
Seminární práce - Informace učitele
- https://elearning.slu.cz/
K předmětu je připraven kurz v Moodle: https://elearning.slu.cz/
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UBKINSNK16