FPF:UCJATPN1 Teaching Plans Production - Course Information
UCJATPN1 Planning in Teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English in combination with another discipline (programme FPF, N7310 Filo)
- English (programme FPF, N7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebevzdělávání po ukončení školní docházky. Znalosti získané při přednáškách studenti prakticky ověří v seminářích, které na ně navazují v různě odstupňovaných praktických aplikacích. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit. Sylabus přednášky: 1. Definice a počáteční přístup 2. Možnosti v tvorbě kurikula 3. Diverzifikace v rámci celkové koncepce výuky 4. Od dílčího k transverzálnímu pojetí 5. Scénář kurikula 6. Diferencované kurikulum 7. Techniky a strategie učení cizím jazykům 8. Portfolio a jeho tvorba 9. Plánovací rastr 10. Diagramové schéma 11. Dlouhodobé a krátkodobé plány 12. Přípravy Sylabus semináře: 1. Scope of syllabus design 2. Learning purpose and learning goals 3. Product-oriented syllabuses 4. Process-oriented syllabuses 5. Objectives 6. Needs analysis and goals 7. Content and its grading 8. Learning tasks and their grading 9. Objectives and their grading 10. Curriculum and syllabus models 11. General English and ESP syllabuses 12. Exploring Common European Framerwork for Languages Literatura: Dubin, F. a Olshtain, E.: Course Design, Cambridge University Press, 1986. Johnson, R. K.: The Second Language Curriculum, Cambridge University Press, 1989. Munby, J.: Communicative Syllabus Design, Cambridge University Press, 1978. Nunan, D.: Syllabus Design, Oxford University Press, 1988. Nunan, D.: The Learner-Centred Curriculum, Cambridge University Press, 1988. Ur, P.: A Course in Language Teaching. Practice and Theory, Cambridge University Press, 1991. Woodward, T. a Lindstromberg, S.: Planning from Lesson to Lesson, Longman Group Ltd., 1995. Yalden, J.: Principles of Course Design for Language Teaching, Cambridge University Press, 1987. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, UP Olomouc, 2002.
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJATPN1