UCJNTVO1 Teaching Plans Production

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2007
Extent and Intensity
0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů, především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebe-vzdělávání po ukončení školní docházky. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit. 1. Vzdělávací program a jeho tvorba 2. Pořadí kroků při tvorbě vzdělávacího programu 3. Analýza vzdělávacích potřeb a účastníků vzdělávání 4. Výukový cíl 5. Úloha cíle při tvorbě vzdělávacího programu 6. Taxonomie výukových cílů 7. Vyhodnocování vzdělávání 8. Tvorba učebního plánu 9. Kurikulum 10. Společný evropský referenční rámec pro jazyky 11. Rámcové vzdělávací programy 12. Tvorba školního vzdělávacího programu Požadavky: Vytvoření učebního plánu pro danou cílovou skupinu Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a dále odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují učební plán pro danou cílovou skupinu podle zásad současné didaktiky cizích jazyků. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek. Studijní literatura a studijní pomůcky Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertenschlag, L.: Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Piepho, H-E.: Deutsch als Fremdsprache in Unterrichtssikzzen. Heidelberg: Roland Ansager Verlag, 1980. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Schmidt, R.: Unterrichtsplanung. In: Henrici,G.: Einführung in die Didaktik Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Prášilová, M.: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber Verlag, 1993.
Language of instruction
German
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJNTVO1