FPF:UIDI007 Knowledge Management - Course Information
UIDI007 Knowledge Management
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2011
- Extent and Intensity
- 0/0. 0 credit(s). Type of Completion: dzk.
- Guaranteed by
- prof. RNDr. Peter Mikulecký, Ph.D.
Institute of Computer Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Autonomous Systems (programme FPF, P1801 Inf)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit doktorandy s nejnovějšími trendy v oblasti managementu znalostí. Budou rozebírány případové studie zavádění metod a přístupů managementu znalostí do organizací, přičemž budou zdůrazňovány a zobecňovány ty principy a postupy, které jsou pro současný management znalostí nejvíce charakteristické. Výběr případových studií a další studijní literatury bude orientován tak, aby byl co nejblíže témě disertační práce doktoranda a tím přispěl k rozvoji jeho orientace v problematice a podpořil realizaci jeho disertace. Okruhy: Objevování, zachytávání a vytváření znalostí; Získávání informací a jejich případná transformace na znalosti; Klasifikace a reprezentace znalostí; Ukládání a třídění znalostí; Šíření znalostí; Sdílení znalostí, učící se organizace; Organizační kultura a management znalostí; Etické, kulturní, sociální a psychologické aspekty managementu znalostí; Informační technologie v managementu znalostí. Odborná literatura: 1. Awad, E. M., Ghaziri, H. M.: Knowledge Management. Pearson Education Inc., New Jersey, 2004 2. Borghoff, U. M., Pareschi, R. (eds.): Information Technology for Knowledge Management. Springer-Verlag, Berlin, 1998 3. Cortada, J. W., Woods, J. A. (eds.): The Knowledge Management Yearbook 1999-2000. Butterworth - Heinemann, 1999, The Knowledge Management Yearbook 2000-2001. Butterworth - Heinemann, 2000 4. Davenport, T. H., Prusak, L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston, 2nd ed., 2000 5. Holsapple, C. W. (ed.): Handbook on Knowledge Management 1: Knowledge Matters. Springer, Berlin, 2003, Handbook on Knowledge Management 2: Knowledge Directions. Springer, Berlin, 2003 6. Horibe, F.: Managing Knowledge Workers. J. Wiley & Sons, 1999 7. Liebowitz, J. (Ed.): Knowledge Management Handbook. CRC Press, Boca Raton, 1999 8. Mertins, K., Heisig, P., Vorbeck, J. (eds.): Knowledge Management: Concepts and Best Practices. 2nd ed., Springer, Berlin, 2003 9. Morey, D., Maybury, M., Thuraisingham, B. (eds.): Knowledge Management: Classic and Contemporary Works. The MIT Press, Cambridge, 2000
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2011/UIDI007