UIKS235 Sociální média I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2012
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Štěpánka Tůmová (cvičící)
Garance
Štěpánka Tůmová
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je naučit studenty používat sociální media pro uplatnění se v moderním světě a informační spo-lečnosti. Sociální média jsou spjata se životy studentů, jak ve sféře soukromé, tak hlavně ve výuce. Tento kurz má studenty seznámit nejen s existencí sociálních médií, ale hlavně s využitím veškerých jejich funkcí a kladných vlastností s důrazem na praktické použití sociálních médií při tvorbě zápočtových úkolů a projektů. Dalším úkolem kurzu bude možnost jednotného přístupu k ucelenému přehledu materiálů a příprava na povolání moderního knihovníka a informačního pracovníka.
Osnova
  • 1 Sociální média obecně
    1.1 Definice médií
    1.2 Vymezení sociálních médií
    1.3 Základní znaky sociálních médií
    2 Sociální média a tematické dělení
    2.1 Odborná (profesionální) sociální média
    2.2 Komerční sociální média
    2.3 Jiná sociální média
    3 Funkční dělení sociálních médií
    3.1 Publikování a sdílení
    3.2 Diskuse a diskusní fóra
    3.3 Mikroblogging a blogging
    3.4 Lifestreaming
    3.5 Social games
    3.6 Sociální sítě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.