FPF:UBKKK039 Stud. a rozborová činnost - Informace o předmětu
UBKKK039 Stud. a rozborová činnost
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2015
- Rozsah
- Přednáška 4 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví (program FPF, B7201 InSK)
- Cíle předmětu
- Předmět má za cíl seznámit posluchače s analytickou činností, která má za úkol vytvářet studijně rozborové eleboráty. Jde o analyticko-syntetické dokumenty - intelektuální nadstavba rešeršní (vyhledávací) činnosti. Výsledkem je souvislý kvalitně zpracovaný text (po formální a obsahové stránce), reprezentující širší excerpční základnu zpracovávaných a průběžně citovaných informačních pramenů, které jsou nakonec souhrnně uvedeny v bibliografickém soupisu na zadané téma.
- Osnova
Osnova přednášek
1. Teoretická část k rešeršní činnosti.
2. Uživatel, informační specialista, pracoviště přístupu do informačních zdrojů.
3. Informační zdroje a jejich zjišťování.
4. Zásady rešeršní strategie a rešeršování.
5. Zpracování výstupních informací.
6. Formální úprava rešerše.
7. Systémy elektronické objednávky a dodávky dokumentů (DDS).
8. Studijně rozborová činnost, zpracování studií a dalších výstupních "produktů na míru."
- Literatura
- povinná literatura
- PAPÍK, Richard. Viditelný web versus neviditelný web ? rešerše na internetu. Praha, 2005. ISBN 80-86324-46-X. info
- PAPÍK, Richard. Trendy v rozvoji informačních služeb. Ústí nad Labem, 1999. info
- PAPÍK, R.; MICHALÍK, P.; MICHALÍK, P.; NOVÁČEK, L. Internet ? ekonomické, marketingové a finanční aplikace : Strategie vyhledávání a prezentace. Praha, 1998. info
- MATOUŠOVÁ, M. Rešerše - úvod do teorie a organizace rešeršních služeb. Praha : ÚVTEI, 1988. info
- VÁLEK, D. Studijně rozborová činnost ve VTEI. Praha : ÚVTEI, 1981. info
- doporučená literatura
- PAPÍK, Richard, et al. Vyhledávání informací III. : Dialogové služby světových databázových center. Praha, 2002. info
- Výukové metody
- Přednášení
Přednáška s diskusí
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Známkou
Test - Informace učitele
- Aktualizace 12/13! Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria pro hodnocení: student vypracuje studijně-rozborovou práci na určité téma samostatně (je možná i týmová spolupráce 2-3 studentů). Rozsah práce 10 A4. Ústní zkouška se skládá z prezentace studijně-rozborové práce.
Práce je hodnocena z těchto hledisek:
- obsahová stránka práce (max. 2 body),
- použité metody řešení (max. 2 body),
- zvládnutí současného stavu poznání a dané problematiky a odborné terminologie (max. 2 body),
- jazyková a stylistická úroveň práce (max. 2 body),
- grafická úprava práce (max. 2 body),
- seznam literatury a správnost citací (max. 2 body),
- prezentace práce (max. 2 body).
Student může získat max. 14 bodů A, 13 B, 12 C, 11 D, 10 E, 9 a méně bodů F/neprospěl.
Aktivity Náročnost [h] Cvičení 10 Domácí příprava na výuku 10 Přednáška 10 Příprava na zkoušku 10 Účast na výuce 5 Zkouška 1 Celkem 46 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2015/UBKKK039