FPF:UCJNUK22 Testing in Foreign Language Te - Course Information
UCJNUK22 Testing in Foreign Language Teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/8/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in German (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, autoevaluací, plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek z cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení se s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro případnou vlastní badatelskou činnost studentů. Posluchači se v praktických cvičeních naučí tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků. Sylabus: 1. Zkoušení a testování, definice, funkce 2. Typy hodnocení a testování 3. Kritéria testů a zkoušek 4. Typologie testových otázek 5. Cíle výuky a obsah testů 6. Testování a hodnocení čtení s porozuměním 7. Testování a hodnocení poslechu s porozuměním 8. Testování a hodnocení ústního projevu 9. Testování a hodnocení písemného projevu 10. Didaktický test řečových dovedností 11. Testování gramatiky 12. Testování slovní zásoby Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Aufl. Tübingen: Francke Verlag, 2005. Bolton, S.: Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin/München: Langenscheidt, Dinsel, S.: Fit fürs Zertifikat Deutsch : Hörtexte. München: Max Hueber, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Trainingsmaterial für Prüfer zum schriftlichen Ausdruck, Berlin: Langenscheidt, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Der schnelle Weg: das Programm für die Prüfungsvorbereitung. Übungen. Berlin: Langenscheidt, 2000. Krause, W.-D.: Testen und Bewerten kommunikativer Leistungen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2002. Reimann, M.: Zertifikat Deutsch. München: Goethe Institut, 2004. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2017/UCJNUK22