FPF:UBK10059 Performance a happening - Informace o předmětu
UBK10059 Performance a happening
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Kubart, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavla Pinkasová (cvičící) - Garance
- Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Kurz seznámí studenta s dějinami akčních umění a předpoklady pro vznik uměleckých forem happeningu a performance.
- Osnova
- 1.Úvod.
2. Action painting a koláž.
3. Počátky happeningu (50. léta).
4. Americké avantgardní divadlo.
5. Happening v 60.letech v U.S.A. a západní Evropě.
6. Československý happening.
7.Japonský happening.
8. Happening a Pop Art, Nouveau Réalisme a konceptualismus.
9. Teorie - český a německý strukturalismus a angloamerická estetika 20.století.
10. Performance Art.
11. Performance Art a body Art.
12. Performance Art a site specific.
13. Závěr.
- 1.Úvod.
- Literatura
- povinná literatura
- KERSHAW, B. Research methods in theatre and performance. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2011. ISBN 978-074-8641-581. info
- ALLAIN, P. a J. HARVIE. The Routledge companion to theatre and performance. New York: Routledge, 2005. ISBN 978-041-5257-213. info
- GOLDBERG, R. L. Performance Art: From Futurism to the Present. London: Thames&Hudson, 2001. info
- KAYE, N. Postmodernism and performance. London: The Macmillan Press LTD, 1994. ISBN 0-333-51918-3. info
- CHALUPECKÝ, J. Na hranicích umění: několik příběhů. Praha: Prostor, 1990. ISBN 80-85190-06-0. info
- HENRI, A. Environments and happenings. London: Thames&Hudson, 1974. info
- KAPROW, A. How to make a happening. New York: Maccarone Gallery, 1966. info
- EVANS, M. Tokyo Letter: Theatrical Happenings. 1966. info
- HANSEN, A. Primer of Happenings and Time/space art. New York: Something Else Press, 1965. info
- doporučená literatura
- REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v umění šededátých a sedmdesátých let. Praha: Ztichlá klika, 2010. info
- SCHECHNER, R. Performancia: teórie, praktiky, rituály. Bratislava: Divadelný ústav, 2009. ISBN 978-808-9369-119. info
- MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999. ISBN 80-7198-351-9. info
- ZHOŘ, I. Akční tvorba. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackéh, 1991. info
- WICK, R. Zur Soziologie Intermediärer unstpraxis: Happening - Fluxus - Aktionen. Köln: Philosophischen Fakultät Universität zu Kö, 1975. info
- SOHM, H.; SZEEMAN, H. Happenings & fluxus. Koln: Kolnischer Kunstverein, 1970. info
- VOSTELL, W. Happenings und Pop Art. Reinbeck: Rowohl, 1965. info
- Výukové metody
- Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí
Přednáška s analýzou videozáznamu
Individuální konzultace
Individuální konzultace - Metody hodnocení
- Analýza výkonů studenta
Didaktický test
Systematické pozorování studenta
Seminární práce - Informace učitele
- 1. Účast na přednáškách je dobrovolná
2. Analýza zvolené akce o rozsahu 2 - 4 strany je předpokladem pro přistoupení k písemnému testu.
3. Závěrečný písemný test: k úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnou alespoň 60 bodů ze 100. Kromě témat probraných v rámci přednášek bude předmětem testu i orientace v příslušných teoriích.
Kontakt: talbot.ulysses@gmail.cz
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2019/UBK10059