UBKKK039 Stud. a rozborová činnost

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
4/0/0. Přednáška 4 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět má za cíl seznámit posluchače s analytickou činností, která má za úkol vytvářet studijně rozborové eleboráty. Jde o analyticko-syntetické dokumenty - intelektuální nadstavba rešeršní (vyhledávací) činnosti. Výsledkem je souvislý kvalitně zpracovaný text (po formální a obsahové stránce), reprezentující širší excerpční základnu zpracovávaných a průběžně citovaných informačních pramenů, které jsou nakonec souhrnně uvedeny v bibliografickém soupisu na zadané téma.
Osnova

  • Osnova přednášek
    1. Teoretická část k rešeršní činnosti.
    2. Uživatel, informační specialista, pracoviště přístupu do informačních zdrojů.
    3. Informační zdroje a jejich zjišťování.
    4. Zásady rešeršní strategie a rešeršování.
    5. Zpracování výstupních informací.
    6. Formální úprava rešerše.
    7. Systémy elektronické objednávky a dodávky dokumentů (DDS).
    8. Studijně rozborová činnost, zpracování studií a dalších výstupních "produktů na míru."
Literatura
    povinná literatura
  • PAPÍK, Richard. Viditelný web versus neviditelný web ? rešerše na internetu. Praha, 2005. ISBN 80-86324-46-X. info
  • PAPÍK, Richard. Trendy v rozvoji informačních služeb. Ústí nad Labem, 1999. info
  • PAPÍK, R.; MICHALÍK, P.; MICHALÍK, P.; NOVÁČEK, L. Internet ? ekonomické, marketingové a finanční aplikace : Strategie vyhledávání a prezentace. Praha, 1998. info
  • MATOUŠOVÁ, M. Rešerše - úvod do teorie a organizace rešeršních služeb. Praha : ÚVTEI, 1988. info
  • VÁLEK, D. Studijně rozborová činnost ve VTEI. Praha : ÚVTEI, 1981. info
    doporučená literatura
  • PAPÍK, Richard, et al. Vyhledávání informací III. : Dialogové služby světových databázových center. Praha, 2002. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s diskusí
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Známkou
Test
Informace učitele
Aktualizace 12/13! Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria pro hodnocení: student vypracuje studijně-rozborovou práci na určité téma samostatně (je možná i týmová spolupráce 2-3 studentů). Rozsah práce 10 A4. Ústní zkouška se skládá z prezentace studijně-rozborové práce.
Práce je hodnocena z těchto hledisek:
- obsahová stránka práce (max. 2 body),
- použité metody řešení (max. 2 body),
- zvládnutí současného stavu poznání a dané problematiky a odborné terminologie (max. 2 body),
- jazyková a stylistická úroveň práce (max. 2 body),
- grafická úprava práce (max. 2 body),
- seznam literatury a správnost citací (max. 2 body),
- prezentace práce (max. 2 body).
Student může získat max. 14 bodů A, 13 B, 12 C, 11 D, 10 E, 9 a méně bodů F/neprospěl.

AktivityNáročnost [h]
Cvičení10
Domácí příprava na výuku10
Přednáška10
Příprava na zkoušku10
Účast na výuce5
Zkouška1
Celkem46
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2019/UBKKK039