FPF:UFMM019 Myšlení obrazem - Informace o předmětu
UFMM019 Myšlení obrazem
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martin Petrásek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Martin Petrásek, Ph.D.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UFMM019/A: Čt 9:45–11:20 209, M. Petrásek
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Multimediální techniky (program FPF, B1702 AplF)
- Cíle předmětu
- Semináře jsou nezbytným úvodem do práce s obrazem, který je chápán jako nositel informace. Stojí na pomezí tvůrčího a technického předmětu. Posluchač se seznámí s teorií obrazu a jeho interpretací v uměleckých, reklamních i technických oborech. Předmět má za cíl odkrýt zavedené postupy při tvorbě audiovizuálních děl, osvětlit a dát do souvislosti kompoziční a kreativní techniky. Předpokládá se, že absolvent bude schopný po absolvování předmětu zvládat základní techniky kompozice a manipulovat s obrazem a informacemi, které obsahuje. Bude schopen produkovat audiovizuální dílo, které bude prosto základních kompozičních chyb, rušivých nebo zmatečných prvků. Získá nezbytné vědomosti pro následnou práci s obrazem jak v preprocesingu tak i postprocesingu. A to ať již ve fotografii, filmové tvorbě, videografii nebo užité grafice.
- Osnova
- Historie kompozice, kompozice obrazu (obsahová, dějová, barevná), zlatý řez, fibonacciho posloupnost, velikosti záběrů, aspekty záběrů, komponování statického a dynamického obrazu, chyby ve fotografii a videu, technické limity. Interpretace technické a informační kvality obrazu.
Zpracování fotografií, postprocessingové úpravy. Metody softwarových úprav, vliv komprese na kvalitu obrazu, analýza metadat a extrakce různých vrstev dat z obrazu. Úpravy fotografií, nástroje pro změnu a manipulaci s informacemi v obraze, retuš, změna vnímání reality (tilt-shift, klíčování, instagramování, tónování, a další)
- Historie kompozice, kompozice obrazu (obsahová, dějová, barevná), zlatý řez, fibonacciho posloupnost, velikosti záběrů, aspekty záběrů, komponování statického a dynamického obrazu, chyby ve fotografii a videu, technické limity. Interpretace technické a informační kvality obrazu.
- Literatura
- Informace učitele
- * aktivní účast
* odevzdané všechny úkoly - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2019/UFMM019