FPF:UCJNP045 Testování ve výuce cizích jazy - Informace o předmětu
UCJNP045 Testování ve výuce cizích jazyků
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/0/5. Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina pro školskou praxi (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, autoevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro vlastní badatelskou činnost studentů. Posluchači si na v praktických cvičeních naučí tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků.
- Osnova
1. Funktion und Stellenwert von Testen und Prüfungen
2. Typen von Beurteilung und Bewertung
3. Güterkriterien für Tests und Prüfungen
4. Typologie von Testaufgaben
5. Unterrichtsziele und Testinhalte
6. Überprüfen des Lesevesrtehens
7. Überprüfen des Hörvesrtehens
8. Test zur Fertigkeit Schreiben
9. Test zur Fertigkeit Sprechen
10. Test, die Fertigkeiten kombinieren
11. Test zu Wortschatz und Grammatik
12. Bewertung des Schreibens und des Sprechens
- Literatura
- doporučená literatura
- Das Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. München: Goethe Institut, 1995. info
- Chráska, M. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. info
- Schmidt, R.: Tests und Prüfungen. In: Henrici, G.:. Einführung in die Didaktik des Unterrichts. info
- Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno: Centrum pro další vzdělávání Masarykovy univerzity, 1996. info
- Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin, München: Langenscheidt, 1996. info
- Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertensch. Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1996. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. info
- Albers, H-G. / Bolton, S. Testen und Prüfen in der Grundstufe. Einstufungstest und Sprachstandsprüfungen. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. info
- Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palckého, 1998. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Vypracování vlastního testu pro hodnocení jazykové úrovně podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, včetně jeho hodnocení
Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují testovou baterii pro hodnocení jazykové úrovně. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/UCJNP045