FPF:UCJNUK22 Testování a zkoušení ve výuce - Informace o předmětu
UCJNUK22 Testování a zkoušení ve výuce cizích jazyků
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2022
- Rozsah
- 0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, autoevaluací, plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek z cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení se s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro případnou vlastní badatelskou činnost studentů. Posluchači se v praktických cvičeních naučí tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků. Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Aufl. Tübingen: Francke Verlag, 2005. Bolton, S.: Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin/München: Langenscheidt, Dinsel, S.: Fit fürs Zertifikat Deutsch : Hörtexte. München: Max Hueber, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Trainingsmaterial für Prüfer zum schriftlichen Ausdruck, Berlin: Langenscheidt, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Der schnelle Weg: das Programm für die Prüfungsvorbereitung. Übungen. Berlin: Langenscheidt, 2000. Krause, W.-D.: Testen und Bewerten kommunikativer Leistungen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2002. Reimann, M.: Zertifikat Deutsch. München: Goethe Institut, 2004. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
- Osnova
- 1. Testen und Prüfen 2. Bewertung und Evaluation 3. Kritéria testů a zkoušek 4. Testfragen 5. Ziele des Unterrichts und Testfragen 6. Leseverstehen testen 7. Hörverstehen testen 8. Sprechen testen 9. Schreiben testen 10. Sprachmittel testen 11. Didaktischer Test 12. Zusammenfassung
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- einen Test für ein bestimmtes Sprachniveau des GERs entwickeln
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2022/UCJNUK22