ARTKSPBP74 Teamwork

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2024
Extent and Intensity
1/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Arnošt Holan (lecturer)
MgA. Arnošt Holan (seminar tutor)
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Stanislava Chrobáková, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Timetable of Seminar Groups
ARTKSPBP74/A: Tue 17:15–18:50 PraPed, M. Horsáková
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je propojení teoretických poznatků týkajících se problematiky týmové práce s konkrétní praktickou aplikací nabytých znalostí. Studenti se nejprve seznámí se specifiky a klíčovými koncepty týmové práce (principy výběru členů týmu a jeho vedení, vymezení rolí členů týmu, jejich vliv na efektivnost práce). V seminární části výuky, která bude probíhat zčásti formou samostatné práce a z části pod vedením pedagoga v rámci individuálních konzultací, se pak studenti zapojí v různých rolích a pozicích do jednotlivých uměleckých projektů (např. filmová tvorba, realizace multimediálních projektů, organizace oborově zaměřených festivalů, výstav atp.). Podmínkou absolutoria předmětu je zdařilá realizace těchto projektů, která konkrétně ověří schopnosti týmové práce studentů. Smyslem předmětu je rozvíjet dispozice studentů pro společnou kreativní spolupráci a získat praktické zkušenosti z tvůrčího procesu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do teorie týmové práce 2. Umění budování týmu: struktura, stavba skupiny. Pozice a role. Atmosféra ve skupině 3. Týmová práce a profesionální etika 4. Týmová práce v rámci realizace kulturní akce/festivalu 5. Týmová práce v rámci realizace filmového díla 6.–13. Praktická realizace konkrétního projektu
Literature
    required literature
  • FRIEDLOVÁ, M., ed. Umění: prostor pro život a hru. Manažer mediace umění. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008.
  • HAYES, N. Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005.
  • STUCHLÍK, R. Tým snů. Praha: Grada, 2008.
    recommended literature
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha: Grada, 2008.
  • BERGMANNOVÁ, P. Teď mě zabij (program inscenace). Ostrava: Národní divadlo moravskoslezské, 2017.
  • KAISER, M. M. Strategické plánování v umění. Praha: Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2009.
  • BELZ, H., Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2015
  • DVOŘÁK, Jan. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005.
  • PLAMÍNEK, J. – FRANC, D. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2012.
  • ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press, 2004.
  • ADAIR, J. E. Jak efektivně vést druhé: Příručka sebezdokonalování pro manažery. Praha: Management Press, 1993.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %). Praktická (týmová) práce na projektu. Písemná reflexe projektu
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTKSPBP74