ARTKSPBP75 Psychology of advertising

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2024
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Timetable
each odd Tuesday 13:55–15:30 D2
  • Timetable of Seminar Groups:
ARTKSPBP75/A: each odd Tuesday 15:35–17:10 D2, M. Ševčík
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie. 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie. 3. Základné psychologické smery. 4. Výskumné metódy. 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy. 6. Účinnost reklamy. 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí. 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť. 9. Motivácia. 10. Učenie. 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva. 12. Archetypy v reklame. 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
Literature
    required literature
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada publishing, 2012.
  • HRADISKÁ, E. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009.
  • SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Aleš Čeněk, 2005.
  • KOTLER, P. – ARMOSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada publishing, 2007.
  • CLOW, K. E. – BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008.
    recommended literature
  • PROCHASKA, J. O. – NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy – průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999.
  • KERN, H. – METH, CH. – NOLZ, H. – PETER, M. – WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004.
  • KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupin v reklamě. In: Marketing a komunikace. 2005, vol. 15, no. 1, s. 6–9.
  • VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007
  • MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %). Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTKSPBP75