HKDRPBP037 Cultural destinations of Europe I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Radmila Dluhošová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Radmila Dluhošová, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HKDRPBP037/A: St 13:55–15:30 M7, R. Dluhošová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět představuje vybrané západoevropské země a jejich hlavní turistické destinace, klíčové atraktivity a nejvýznamnější památky v anglickém jazyce. Po krátké prezentaci konkrétní země následuje stručný popis jejich hlavních turistických atrakcí, tj. krajiny a přírodních krás, typických regionů a nejoblíbenějších turistických cílů. Hlavní pozornost je věnována památkám a místům, která byly díky svému výjimečnému univerzálnímu významu, integritě a autenticitě, mimořádné architektonické či přírodní hodnotě a pozoruhodné kvalitě zapsány na UNESCO Seznam světového kulturního a přírodního dědictví lidstva. Každé z těchto míst je stručně představeno a popsáno. Všechna představují důležité doklady historického vývoje země, společnosti, jejího životního stylu a společenského prostředí v daném období od nejstarších dob až do současnosti. Tyto památky jsou ukázkou kreativity člověka a výjimečným svědectvím kulturních tradic a kultur. Studenti budou seznámeni nejen s významnými příklady tradičních lidských sídel, architektonických a historických památek, lidské interakce s prostředím, ale i s jedinečnými přírodními jevy, oblastmi mimořádné přírodní krásy a estetického významu. Zároveň budou cíleně rozšiřovány a prohlubovány jejich jazykové dovednosti, zejména v oblasti porozumění cizojazyčnému ústnímu projevu a čtenému textu.
Výstupy z učení

Students will gain knowledge concerning the most important cultural tourism destinations in selected Western European countries. They will be able to identify their most significant cultural and natural monuments, assess and justify their place in the cultural heritage of humanity. They will be able to interpret their knowledge in English, its level will be deepened, especially in the area of oral presentation of acquired knowledge.

Osnova
  • 1. Introduction, basic terminology, literature, information sources.
  • 2. Portugal, the country of green mountains, golden beaches, historic palaces and castles, museums and monasteries, old-fashioned traditions and wine.
  • 3. – 4. Spain, the country of nature, rural and cultural tourism abundant historic, cultural and architectural sites.
  • 5. – 6. Italy, the cradle of European civilization and country of world most iconic images and countless monuments.
  • 7. – 8. France, the country of world-famous historical monuments, cultural events, farming and gastronomy.
  • 9. – 10. Great Britain, the country of magnificent cathedrals, impressive castles, picturesque towns and villages.
  • 11. Ireland, the emerald island of long and rich history.
  • 12. Germany, the country of magnificent museums and galleries, home to great works of architecture.
  • 13. Austria, the country of numerous architectural monuments, cultural events and café tradition.
Literatura
    povinná literatura
  • BONIFACE, B., COOPER, CH., COOPER, R. Worldwide Destinations. The Geography of Travel and Tourism. Oxford, 2012. info
  • DLUHOŠOVÁ, Radmila. European Tourist Destinations I. Opava, 2015. info
    doporučená literatura
  • RICHARDS, G. Cultural Attractions and European Tourism. 2001. ISBN 0-85199-440-7. info
    neurčeno
  • Dokumenty, materiály
  • http://whc.unesco.org/en/statesparties/
Výukové metody

work with text and images, group work, presentations, discussions, brainstorming, project-based learning

Metody hodnocení
Písemný test a ústní rozprava. Docházka na semináře (75%), aktivní přístup.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2025/HKDRPBP037