UVSRPZJ024 Francouzština pro VS II

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2009
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Předpoklady
UVSRPZJ023 Francouzština pro VS I
splnění Francouzštiny pro VS I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je v návaznosti na předcházející studium jazyka dále systematicky rozvíjet komunikativní kompetence, ústní i písemné, se zvláštním zřetelem na rozvíjení dovednosti porozumět čtenému textu. Záměrem je rovněž dále rozvíjet celkový kulturní obzor posluchačů pomocí textů a aktivit porovnávající reálie frankofonních zemí se stylem našeho života. Ve výuce se počítá i s rozvíjením intelektuální, etické, emocionální a estetické složky osobnosti posluchačů a k tomu jsou zařazeny texty z oblasti umění a literatury. Aby učební strategie samostudia mohla být účinně rozvíjena, opírá se výuka o základní učebnici, pracovní sešity a zvukové nahrávky vybraných textů. započítání na základě dokladu (certifikát) o zkoušce na odpovídající úrovni.
Osnova
  • Est-ce le mien, ce portrait?
    Quelle image se font-ils de mois? Jean de La Bruy?re. Un homme universel (Les Caract?res).
    Apr?s le soleil, la pluie.
    Prendre de bonnes résolutions. François Rabbelais: Que je vois un abîme de science.
    Tout est ? "refaire" dans ma chambre. L'appartement de mes r?ves.
    Alphonse Daudet: Maison ? vendre.
    Ah, les voitures ! Le vendredi triste.
    Charles Baudelaire: N'importe o? hors du monde (Petits Po?mes en prose, XLVIII).
    Recevoir- ou ?tre reçu.
    De quoi a-t-on parlé chez Jean-Pierre? Anthelme Brillat-Savarin: Aphorismes du professeur pour servir de prolégoom?s ? son ouvrage et de base éternelle ? sa science (Physiologie du go?t).
    Podmiňovací způsob (doplnění, shrnutí); vztažné zájmeno lequel
    Opakování, cvičení z probraného učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • TAIŠLOVÁ J. Francouzština pro střední školy. On y va!3.díl. Praha: Leda, 2001. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí
Přednáška s analýzou videozáznamu
Metody hodnocení
Analýza výkonů studenta
Didaktický test
Informace učitele
Písemný test k ověření probrané gramatiky a slovní zásoby.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007, léto 2008, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016.