FVP:UPPVKP070 Applied Pedagogic Research - Course Information
UPPVKP070 Applied Pedagogic Research
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2011
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- žádné
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je zvládnout základní terminologii: formulace cíle šetření, hypotéz (kvalifikovaných předpokladů), výběr základní techniky, sběr dat v terénu, statistické zpracování získaných výsledků a zásady při vypracování závěrečné zprávy a současně získat praktické dovednosti. Výstupem bude vypracování závěrečné zprávy a prezentace výsledků.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Postavení, poslání a význam pedagogického výzkumu. Úvod do základů výzkumu v pedagogické praxi.
2. Výběr problému, formulace cílů. Formulace hypotéz (kvalifikovaných předpokladů) a nástrojů k jejich ověření.
3. Přehled základních technik pro samotný sběr empirického materiálu.
4. Popis vybraných technik (pozorování, rozhovor, dotazník, anketa, analýza dokumentů aj.).
5. Výběr vzorku a organizace sběru dat, specifika práce tazatele.
6. Kvantitativní a kvalitativní metody zpracování získaných údajů.
7. Výběr vzorku a organizace sběru dat, specifika práce tazatele. Ověření kvalifikovaných předpokladů.
8. Kvantitativní a kvalitativní metody zpracování získaných údajů.
9. Práce s výsledky a jejich okomentování. Vypracování závěrečné zprávy.
10. Prezentace a publikování výsledků v odborných a populárně naučných médiích.
- 1. Postavení, poslání a význam pedagogického výzkumu. Úvod do základů výzkumu v pedagogické praxi.
- Literature
- recommended literature
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
- ŠVEC, V. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu: pracovní sešit. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3. info
- JANDOVÁ, R. Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu: recenzovaný sborník. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých, 2007. ISBN 978-80-7394-061-4. info
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1367-1. info
- CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005. ISBN 80-7220-253-7. info
- ŠVEC, V. (ED.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2. info
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metanalýza dat. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. info
- CHRÁSKA, M. Základ výzkumu v pedagogice. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. ISBN 80-7076-798-9. info
- GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO, 1996. info
- HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. Testy a testování ve škole. Praha: UK, 1992. info
- HORÁK, F., CHRÁSKA, M. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989. info
- Teaching methods
- Interactive lecture
- Assessment methods
- Report
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2011/UPPVKP070