FVP:UPPV00137 Pedagogická praktika II - Informace o předmětu
UPPV00137 Pedagogická praktika II
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Šárka Čížková (cvičící)
- Garance
- PhDr. Šárka Čížková
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- UPPV00017 Základy didaktiky
Splněné studijní požadavky ze Základů didaktiky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je praktická aplikace poznatků získaných především v předmětu didaktika. Předmět bude zaměřen zejména na praktický nácvik a řešení situací, které se mohou vyskytnout při výchovně vzdělávací práci učitele. Pozornost bude věnována rozvoji teoretických poznatků a praktických dovedností (vyučování jako oboustranný proces, motivace ve vyučování atd.). Předmět je omezen na max. počet 15 studentů.
- Osnova
- 1. Vyučování jako oboustranný proces
2. Motivace ve vyučování
3. Výklad učiva, vysvětlování, demonstrace
4. Procvičování, domácí úkoly
5. Vyučovací metody - dialog, diskuze atd.
6. Aktivní učební metody
7. Projekty a samostatná práce
8. Učení z textu, vyhledávání informací, styly učení
9. Pomůcky ve výuce
10. Vyučovací hodina, výběr činností pro vyučovací hodinu, praktický nácvik
11. Hodnocení - praktický nácvik, kladení otázek, zkoušení a hodnocení
12. Třídní učitel, spolupráce rodiny a školy.
- 1. Vyučování jako oboustranný proces
- Literatura
- povinná literatura
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002. ISBN 80-7178-681-0. info
- PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4. info
- doporučená literatura
- KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8. info
- LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2. info
- PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3. info
- NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5. info
- SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9. info
- SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha, 1999. ISBN 80-85866-33-1. info
- HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. info
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9. info
- ČHALOVÁ, E., MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení. Zkušenosti z praxe na ZŠ. Praha, 1997. info
- FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997. info
- DENIG-HELMSOVÁ, K., KONNERTZ, D. Úspěšně obstát při písemce i ústním zkoušení. Praha, 1997. info
- HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha, 1996. ISBN 80-7178-087-1. info
- RÝDL, K. Metoda týmového vyučování. Praha, 1996. ISBN 80-901662-9-6. info
- PAŘÍZEK, V., SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha, 1996. info
- ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
- PATERSONOVÁ, K. Připravit, pozor, učíme se! Praha, 1996. ISBN 80-7178-102-9. info
- KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, 1995. ISBN 80-901873-1-5. info
- KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak. Kroměříž, 1995. info
- KRET, E. Učíme se jinak. Praha, 1995. ISBN 80-7178-030-8. info
- BADEGRUBER, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha, 1994. ISBN 80-7178-137-1. info
- SCHIMUNEK, F. - P. Slovní hodnocení žáků. Praha, 1994. ISBN 80-85282-91-7. info
- RÜCKEROVÁ-VOGLEROVÁ, U. Učení bez stresu. Praha, 1994. ISBN 80-7178-013-8. info
- SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1. info
- BOČKOVÁ, V., PODLAHOVÁ, L. Vyučovací hodina a její pozorování. Olomouc, 1989. info
- Výukové metody
- Přednáška s diskusí
- Metody hodnocení
- Analýza výkonů studenta
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2019/UPPV00137