FVP:FVPAA052 Communication in Healthcare - Informace o předmětu
FVPAA052 Communication in Healthcare
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2023
- Rozsah
- 2př+11cv/sem. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Skalná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Yvetta Vrublová, Ph.D.
Fakulta veřejných politik v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Předměty pro zahraniční studenty (program FVP, 1583)
- Cíle předmětu
- The subject extends the communication skills in the environment of Health Care. The students will extend and practise the vocabulary needed during the health care provision. The practise situations in ambulances and hospitals will be demonstrated during the lessons.
- Výstupy z učení
- Students will be able react in all possible situations and communicate with English speaking persons. They will be oriented in English name of human body parts, common anamnesis, examination and therapy.
- Osnova
- 1. Naming of organs, systems and body parts
- 2. The most common anamnesis, special procedures and examinations
- 3. Ambulance – patient intake
- 4. Hospital – patient intake
- 5. Emergency situations
- 6. Rescue service
- 7. Communication with patient: invitation, patient’s medical history
- 8. Communication with patient: symptoms, diagnosis, treatment procedure
- 9. Communication with family members
- 10. Paediatric patient
- 11. Multicultural approach
- 12. Patient discharge
- Literatura
- povinná literatura
- Raphael-Grimm, T. (2014): The Art of Communication in Nursing and Health Care: An Interdisciplinary Approach
- Elsevier: Effective Communication for Health Professional
- Thomas, A. (2019): Communicate. Care. Cure. A guide to HealthCare Communication.
- Metody hodnocení
- Credit: presentation of individual students’ interview.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2023/FVPAA052