FVP:FVPAA059 Pedagogical and Social Work in - Informace o předmětu
FVPAA059 Pedagogical and Social Work in Selected Educational and Social Institutions (training)
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2025
- Rozsah
- 0+1+0. 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.
Fakulta veřejných politik v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Předměty pro zahraniční studenty (program FVP, 1583)
- Cíle předmětu
- The subject is quite practical in nature. It introduces the student to the structure of educational and social institutions that provide support to their target groups. Both in the field of leisure and social work - they provide support to individuals or groups who are unable to solve the situation they are in at the moment on their own. It is about maximal activation of the individual with regard to his/her possibilities.
- Výstupy z učení
- The student will: - be able to orientate in the system of social institutions in the Czech Republic, - have an overview of school leisure institutions and their activities, - perceive the ethical principles of social and educational activities, - be able to perceive the environment in which educational and social activities take place, - able to describe the requirements for the personality of an educator and social worker.
- Osnova
- The subject is quite practical. The student will visit social or educational institutions (excursions) by arrangement with the teacher. The student prepares an output from each excursion in the form of a document summarizing the information obtained according to the given structure.
- Výukové metody
- excursions, discussions, study of documents
- Metody hodnocení
- credit, attendance, practice diary
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2025/FVPAA059