UPPV0006 Social Communication in Related Professions - seminar

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2010
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Silvie Quisová, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
žádné
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Semináře ze Sociální komunikace v pomáhajících profesích navazují na přednášky z daného předmětu, kde jsou témata teoreticky rozpracována a následně v seminářích prakticky osvojována. V seminářích si studenti pomocí vlastní zkušenosti zmapují vlivy osobnostních specifik na komunikaci a vyzkoušejí si techniky rozvíjející verbální a neverbální komunikaci. Dále si studenti v semináři prakticky osvojí aktivní naslouchání, vedení poradenského rozhovoru, efektivní řešení konfliktů a komunikaci ve skupině a práci se skupinovou dynamikou.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do sociální komunikace, individuální výstupy.
    Mapování vlivu osobnostních specifik na komunikaci.
    Techniky rozvíjející verbální a neverbální komunikaci.
    Nácvik aktivního naslouchání.
    Rozvoj empatie.
    Efektivní řešení konfliktů a zvládání agrese.
    Nácvik poradenského rozhovoru.
    Trénink komunikace skupině, práce se skupinovou dynamikou, psychohry.
    Rozvoj komunikačních dovedností s pomocí videotréninku.
Literature
    required literature
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Grada: Praha, 2005. info
  • MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P.(eds.). Sociální práce v praxi. Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. info
  • ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. info
  • MIKULAŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. info
  • NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. info
  • MAREŠ, J. (ed.). Komunikace s pacientem, jako aktuální problém školství a zdravotnictví. Hradec Králové: LF UK, 1992. info
    recommended literature
  • CANFIELD, J., SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. info
  • LUKASOVÁ, E. Logoterapie ve výchově. Praha: Portál, 1997. info
  • PRAŠKO, J., PRAŠKOVÁ, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada, 1996. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: CDVU MU, 1995. info
    not specified
  • HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000. info
  • PORTMANNOVÁ, R. Hry pro posílení psychické odolnosti. Praha: Portál, 1999. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1998. info
  • BAKALÁŘ, E. Nové psychohry. Praha: Portál, 1998. info
  • CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie. Praha: Portál, 1998. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. Portál, 1996. info
  • HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život I., II. Praha: Portál, 1994. info
  • PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: Argo, 1994. ISBN 80-85794-14-4. info
Teaching methods
Lecture supplemented with a discussion
Assessment methods
Oral exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007, Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2010/UPPV0006