UVSRPV0014 Marketing in Public Administration

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Ing. Soňa Harasimová
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
žádné
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obsahem předmětu je podat přehled základních pojmů, metod a postupů využívaných obecně, jakož i specifika marketingu ve veřejné správě a veřejných službách. Cílem předmětu je získání základních znalostí a dovedností v marketingových přístupech. Pozornost se zaměří na aplikaci teorie potřeb, na problematiku marketingu ve veřejné správě, marketingový plán, marketingový výzkum a informační zabezpečení, marketingový audit a marketingový mix. Předmět je určen pouze studentům ÚVSRP.
Syllabus (in Czech)


  • 1) Úvod do studia, základní pojmy
    2) Využití marketingu ve správě měst a obcí
    3) Prostředí obce, vymezení obce, segmentace zákazníků
    4) Marketingový informační systém a výzkum, shromažďování informací
    5) Chování zákazníka (PUBLIC), Marketingový mix
    6) Výrobek a služba (PRODUCT)
    7) Cena a distribuce (PRICE, PLACE)
    8) Propagace (PROMOTION), komunikační mix
    9) Lidé a procesy ? (PEOPLE, PROCESS)
    10) Partnerství a materiální prostředí
    11) Analýza SWOT, strategie rozvoje obce
Literature
    required literature
  • Halásek, D. Standardizace veřejných služeb. Ostrava: VŠB-TU, 2004. info
  • Foret, M. a kol. Marketing, základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
  • Vysekalová, Strnad. Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
Teaching methods
Lecture supplemented with a discussion
Assessment methods
The analysis of student 's performance
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Summer 2006, Winter 2006, Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2010/UVSRPV0014