CEVCE005 Empirical Research in Final Thesis I

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2014
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Martin Stanoev, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Dušan Janák, Ph.D.
Oddělení pro rozvoj a řízení projektů – Úsek tajemníka – Děkanát – Faculty of Public Policies in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Seminář je zaměřen na schopnost studenta realizovat vlastní výzkumnou sondu v rámci závěrečné práce. Na rozvoj praktických dovedností v sociálně-vědním výzkumu. Na schopnost studenta samostatně formulovat výzkumný problém, provést výzkumnou sondu včetně provedení analýzy a interpretace dat. Výstupy z učení: Plnění praktických úkolů v rámci semináře. Odborné znalosti: Získání základních znalostí v kvalitativních a kvantitativních metodách sběru a analýzy dat. Schopnost kritické práce s informacemi a interpretace dat. Obecná způsobilost: Schopnost provést výzkumnou sondu v rámci závěrečné práce. Kompetence: Vhled do problematiky sociálně-vědního výzkumu umožňující vedle základních dovedností provádění výzkumu také schopnost kriticky pracovat s výsledky a závěry sociálně-vědních výzkumů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Výzkum začíná v knihovně: problematika vyhledávání informací a dat.
    2. Formulace výzkumné otázky a výzkumného problému. Srovnání kvantitativního a kvalitativního výzkumného paradigmatu.
    3. Problém kritického přístupu k získaným informacím. Desk research.
    4. Problém operacionalizace. Konstrukce dotazníku.
    5. Techniky kvalitativního dotazování.
    6. Statistická analýza dat.
    7. Kvalitativní analýza dat.
    8. Problém interpretace dat. Prezentace a publikace závěrů.
    9. - 13. Metodologické problémy ve vztahu k závěrečným pracím účastníků semináře. Zpětná vazba ve vztahu k zadaným cvičením.
Literature
    required literature
  • SILVERMAN, D. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava: Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4. info
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-141-2. info
    recommended literature
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-468-7. info
  • PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-381-9. info
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-485-4. info
  • KOLEKTIV. Metody výzkumu v sociologii (studijní texty). Brno: Masarykova univerzita, 2004. info
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metanalýza dat. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
  • BABBIE, R. The practice of social research. 9th ed. Belmont: Wadsworth, 2001. ISBN 0-534-57474-2. info
  • STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
  • PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8. info
  • POPPER, K. R. Logika vědeckých bádání. Praha: Oikomene, 1997. ISBN 80-86005-45-3. info
  • KOLEKTIV. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-311-3. info
  • NOWAK, V. Metodologie sociologických výzkumů. Praha: Svoboda, 1975. ISBN 99-0002-402-X. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2014, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2014/CEVCE005