FVP:UPPVBK016 Professional Practical Trainin - Course Information
UPPVBK016 Professional Practical Training I
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem Odborné praxe I je seznámit studenta se zásadami, principy a organizací práce ve vybraném zařízení (školní družina, školní klub, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, dům dětí a mládeže, centrum a středisko volného času, dětský domov, zařízení typu FOD Klokánek). Studenti se naučí vést volnočasové aktivity a aplikovat v praxi získané znalosti z oblasti vedení skupiny, stanovení pedagogických cílů, volby a realizace metod a forem práce s dětmi a mládeží, a to s ohledem na pedagogické a psychologické zákonitosti vývoje dětí a mládeže. Student se naučí reagovat na aktuální potřeby dětí nebo problémové situace. Smyslem je připravit studenta na to, aby byl schopen samostatně připravit a realizovat volnočasový program a posléze provést jeho vyhodnocení, příp. realizovat vyučovací a doučovací aktivity. Výstupy z učení: Odborné znalosti: Student získá a prokáže znalost principů výchovně vzdělávací práce s dětmi a mládeží v terénu. Osvojí si základní terminologii užívanou v této oblasti včetně didaktické. Odborné dovednosti: Student bude umět koncipovat a realizovat volnočasový program pro děti či mládež se zohledněním jejich vývojových specifik včetně autoevaluace. Obecná způsobilost: Student se dokáže orientovat v nabídce zařízení zabývajících se volným časem dětí a mládeže. Naučí se komunikovat s cílovou skupinou s přihlédnutím k jejím vývojovým zvláštnostem. Bude umět účelně jednat se zákonnými zástupci dětí a mládeže.
- Literature
- required literature
- LANGER, S. Mládež problémová, její typy a možnosti uplatnění: diagnostické, výchovné a profesionální modely. Hradec Králové: Kotva, 2008. ISBN 978-80-902210-6-2. info
- PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6. info
- SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8. info
- HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5. info
- ŠVEC, C., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2698-7. info
- ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-931-87-7. info
- ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her. Praha: Leprez, 1998. ISBN 80-86061-13-2. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Cvičení 72 HOD/SEM. - Teacher's information
- https://elearning.fvp.slu.cz/course/view.php?id=97
- Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2017/UPPVBK016