FVP:UPPVMK031 Bakalářská práce I - Course Information
UPPVMK031 Bakalářská práce I
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2019
- Extent and Intensity
- 6/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (programme FVP, SPEP)
- Course objectives (in Czech)
- Terminologicky a odborně správně interpretovat praktickou aplikaci teoretických poznatků, uplatněnou metodologii výzkumu, typ výzkumu a zjištěné výsledky. Student v kontextu vybraného tématu vysvětlí proces operacionalizace výzkumných otázek, příp. hypotéz a formuluje praktická doporučení.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
Formuluje a zpřesňuje problém, který chce v diplomové práci řešit
Konstruuje obsahovou strukturu projektu závěrečné práce
Ověřuje formulaci základních tezí a způsobu řešení vybraného tématu
Zpracovává shromážděná data a vyhodnocuje a interpretuje zjištěné výsledky
Diskutuje připravené závěry práce a vyvozuje doporučení pro praxi.
Odborné dovednosti:
samostatně vyhledává, třídí a kriticky hodnotí teoretické a praktické informace relevantní pro systematické a komplexní řešení důsledků zdravotního problému v úrovni jednotlivce, skupiny, komunity.
Obecné způsobilosti:
umí rozpoznat problém a objasnit jeho podstatu, popř. rozčlenit ho na části
umí vytvářet hypotézy a navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy
uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívat i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice
kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, nachází argumenty a důkazy pro své tvrzení, formuluje a obhajuje podložené závěry
je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží na problém z různých stran
zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků. - Syllabus (in Czech)
- Student/ka popisuje řešený problém, formuluje cíle a předpoklady, zdůvodní použitou metodologie ve vazbě na téma a cíle závěrečné práce.
- 1. Zadání tématu práce s důrazem na jeho aktuálnost.
- 2. Seznámení s požadavky k teoretickému studiu, základní literaturou.
- 3. Formulace hlavního cíle práce, výzkumného problému, dílčích cílů a výzkumných otázek.
- 4. Osnova obsahu teoretických východisek, upřesnění formulace výzkumného problému (příp. hypotézy) praktické části.
- 5. Organizace výzkumu, volba metod a technik ke shromáždění výzkumných dat.
- 6. Stanovení harmonogramu výzkumné části, volba opory výzkumu.
- 7. Příprava ke shromažďování dat k ověřování výzkumných otázek, příp. hypotéz.
- 8. Průběžné studium teoretických pramenů ke zpracování teoretické části.
- 9. Aktualizace harmonogramu výzkumné části, finalizace opory výzkumu.
- 10. Pilotní ověřování výzkumných nástrojů.
- 11. Upřesnění metodologie výzkumu.
- 12. Upřesnění obsahu teoretické části, formální úprava, citace.
- Literature
- required literature
- Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
- Seznam literatury odpovídající tématu bakalářské práce po konzultaci s vedoucím práce.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010.
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
- ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. ET AL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
- recommended literature
- MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477. 2013.
- ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
- ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.
- Pedagogická orientace, 23(4), 478-510. 2013.
- not specified
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015.
- HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
- HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017.
- CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
- ELLIOTT, Leslie Atkins. Composing Science. Teachers College Press, 2016. ISBN 9780807758069.
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na studenta:
vybrané téma je aktuální
teoretická východiska odrážejí aktuální stav zjištěných poznatků v kontextu vybraného tématu
obsahová struktura teoretických východisek je zpracována v logické návaznosti
rozsah teoretické a praktické části je vyvážen
návrh metodologie empirické části je v souladu s vytýčenými cíli. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2019/UPPVMK031