UPPVJK024 Bachelor Thesis Seminar I

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2021
Extent and Intensity
12/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět formuje klíčové kompetence koncepčního vědeckého projevu studenta, schopnost práce s odbornou literaturou a její interpretaci.
Cílem předmětu je zpracovat úvodní projekt bakalářské práce a teoretickou část práce. Cílem předmětu je aplikovat získané vědomosti, dovednosti osvojených výzkumných metod a technik při zpracování konkrétního problému, koncipování práce, individuálně nebo týmově se podílet na analýze a řešení modelových situací souvisejících s řešením závěrečné práce.
Learning outcomes (in Czech)
VÝSTUPY Z UČENÍ:
Student pod vedením vedoucího práce prokáže schopnost:
 samostatné práce,
 definovat problém, analýzy zkoumaného tématu, vhodně zvolit cíle práce,
 pracovat s odbornou literaturou i jinými zdroji informací (vyhledávat, třídit a zobecňovat informace),
 vyhledat a zvolit vhodnou metodu pro vyřešení daného problému,
 postupovat v souladu s etickými zásadami vědecké/odborné práce,
 připravit a řídit projekt bakalářské práce.
Syllabus (in Czech)
  • Projekt bakalářské práce bude obsahovat:
  •  popis problému, který bude v bakalářské práci zpracován
  •  cíl a dílčí cíle, kterých chce student prací dosáhnout
  •  rešerši odborné literatury, navrhované publikace, které budou tvořit jádro teoretické části práce
  •  osnovu bakalářské práce, plánované rozčlenění na kapitoly a podkapitoly
  •  cíl praktické části bakalářské práce
  •  rešerši realizovaných šetření a výzkumů v oblasti
  •  návrh na zvolený typ výzkumu, výzkumné metody, plánovanou skupinu respondentů, způsob zpracování
  •  harmonogram celé přípravy bakalářské práce.
  • Po schválení projektu student zpracuje teoretickou část práce, přičemž bude citovat aktuální odbornou literaturu včetně minimálně jednoho zahraničního zdroje. Prostudovanou českou i zahraniční odbornou literaturu bude postupně kompilovat a zpracovávat dle navržené osnovy práce. Případné nové podkapitoly bude konzultovat se svým vedoucím, zdůvodní jejich zařazení. Student bude ve vyhledávání dalších zdrojů aktivní, bude se snažit pracovat pouze s aktuální odbornou literaturou, pokud charakter práce nevyžaduje starší zdroje.
  • Při zpracovávání práce se bude snažit o stylistickou a gramatickou čistotu, bude ctít pravidla autorské etiky, dodržovat pravidla pro přímé a nepřímé citace.
  • V závěru semestru vyhodnotí plánovaný harmonogram tvorby bakalářské práce a písemně zdůvodní jeho případné neplnění. Pokud vedoucí práce jeho důvody uzná za relevantní a zpracovaná teoretická část odpovídá stanovených požadavkům, udělí studentovi zápočet. Student musí aktualizovat harmonogram dalších kroků tak, aby zvládl dokončení práce ve stanoveném termínu.
Literature
    required literature
  • GERŠLOVÁ, J. Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-002-7. info
  • KAPOUNOVÁ, Jana and Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8. info
  • Literatura a prameny odpovídající tématu bakalářské práce.
  • PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
  • Vnitřní předpisy Fakulty veřejných politik v Opavě a Slezské univerzity v Opavě.
    recommended literature
  • BENDOVÁ, K. et al. Manuál pro psaní diplomových prací na Katedře psychologie FF UP v Olomouci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2930-4.
  • HENDL.J.,RER,J. Metody výzkumu a evaluace. Praha, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. info
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • CHRÁSKA, M. aI. KOČVAROVÁ.Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3. info
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Accreditation winter, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2021/UPPVJK024