UOLP062 Oral Health Education 5

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2022
Extent and Intensity
0/24/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Bc. Klára Dominiková (lecturer)
Guaranteed by
MUDr. Marianna Hadzimová
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová
Timetable
Thu 8. 9. 13:55–17:10 C101, Wed 14. 9. 14:45–17:10 C101, Thu 6. 10. 14:45–17:10 C101, Mon 7. 11. 8:05–13:50 C101, Wed 9. 11. 8:05–13:50 C101
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( FVP ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student zdokonalí své dovednosti v oblastech komunikace a managementu. Má dostatek pedagogických dovedností a zručností pro edukaci. Je schopen připravit a z realizovat setkání s rodiči a zdravotnickým personálem a vysvětlit jim problematiku skupinové prevence a výchovy k orálnímu zdraví. Umí edukovat zdravotnický personál ve zvláštní péči o dutinu ústní. Umí statisticky vyhodnotit výsledky průzkumného šetření orálního zdraví podle WHO.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti: Student zdokonalí své dovednosti v oblastech komunikace a managementu.
Odborné dovednosti:. Má dostatek pedagogických dovedností a zručností pro edukaci.
Obecná způsobilost: Je schopen připravit a zrealizovat setkání s rodiči a zdravotnickými pracovníky a vysvětlit jim problematiku skupinové prevence a výchovy k orálnímu zdraví.
Kompetence: Umí statisticky vyhodnotit výsledky průzkumného šetření orálního zdraví podle WHO.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Vztah managementu, pedagogiky k zubnímu lékařství a dentální hygieně.
  • 2. Význam managementu, marketingu a pedagogiky v životě jedince.
  • 3. Výchovný proces cíle, formy, zásady, metody a prostředky.
  • 4. Význam edukace v profesi DH.
  • 5. Organizace zdravotní výchovy s ohledem na věk a psychosomatický stav.
  • 6. Výchova ke zdraví, zdravotní kultura a zodpovědnost za vlastní zdraví.
  • 7. Výchova a vzdělávání ve vztahu k zachování a obnově zdraví.
  • 8. Zdravotní výchova v primární sféře.
  • 9. Zdravotní výchova v sekundární sféře.
  • 10. Aktivní příprava cvičení, pomůcek na cvičení, sestavení hodiny pro rodiče a zdravotnický personál.
  • 11. Příprava přednášek, navazování kontaktů se školami a zdravotnickými zařízeními.
  • 12. Zdravotní edukace rodičů s dětmi, dospělých a seniorů.
Literature
    required literature
  • AXELSSON, P. Preventive Materials, Methods and Programs. Carlstad Sweden, Quintessence Publishing Co., Inc. 2004.
  • ČARNOKÁ,T., KOVAĽOVÁ, E. Preventívna stomatológia, 2004, CD – 2003.
  • HUDÁKOVÁ L., FEDURCOVÁ I., KLAMÁROVÁ T. Skupinová prevencia orálneho zdravia. Prešov: Prešovská univerzita, 2012.
  • KOVAĽOVÁ, E. Zdravé zuby po celý život. Prešov, Akcent print 2005. 152 s. ISBN 80-969274-7-7. 7.
    not specified
  • KOVAĽOVÁ, E. Proč vlk šišlal. Praha: StomaTeam. 2014. ISBN 978-80-904377-1-5.
  • ZOULOVÁ, A. O zubních skřítcích. Praha: StomaTeam. 2014. ISBN 978-80-270-3775-9.
  • ZOULOVÁ, A. O zubních skřítcích a Malé víle. Praha: StomaTeam. 2015. ISBN 978-80-260-6664.
Assessment methods (in Czech)
Požadavky k zápočtu: 80 % aktivní účast na cvičeních (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: příprava edukačního plánu a jeho prezentace na novorozeneckém oddělení, neurochirurgickém oddělení, oddělení následné péče, domov pro seniory.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2022/UOLP062